دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژيلا بنی يعقوب و روزنامه نگاران زندانی بايد آزاد شوند! شورای مؤسس کميته دفاع از آزادی بيان و رسانه های ايران

ژيلا بنی يعقوب روزنامه نگار ايرانی و سردبير سايت کانون زنان ايرانی که سالها در روزنامه هايی که يکی پس از ديگری توقيف شدند، عصر يکشنبه پس از احضار و چندين بار اخطار، راهی زندان اوين شد تا حکم يک سال زندان وی به مورد اجرا گذارده شود.

اجرای احکام همچنين با ارسال اخطاريه هايی از شيوا نظرآهاری و ريحانه طباطبايی دو روزنامه نگار، فعال مدنی و وبلاگ نويس زن ديگر خواسته است جهت اجرای حکم، خود را به زندان معرفی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه انقلاب اسلامی پيش تر ژيلا بنی يعقوب را به يک سال زندان و۳۰ سال محروميت از اشتغال به حرفه روزنامه نگاری، شيوا نظرآهاری را به ‪ چهار سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و ريحانه طباطبايی را به پنج ماه حبس محکوم کرده بود، هر سه اين روزنامه نگاران و فعالان مدنی بلافاصله پس از نمايش انتخابات رياست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ باز ‬داشت شده و اتهام اصلی آنها ابراز نظرات و انتقادات خود نسبت به وضعيت نابسامان جاری در کشور بوده است.

هم اکنون دهها روزنامه نگار، فعال رسانه ای و وبلاگ نويس در زندان به سر می برند که در شرايط نگران کننده ای به سر می برند و اغلب از ملاقات های معمول، تماس تلفنی و يا حتی امکان دريافت دارو و يا درمان محروم هستند.

از جمله بهمن احمدی امويی که سال ۱۳۸۸ بازداشت شده و به پنج سال زندان محکوم شده، اخيرا پس از زندانی شدن در سلول انفرادی، از زندان اوين به زندان رجايی شهر تبعيد شده است، در اين زندان چند روزنامه نگار ديگر از جمله احمد زيدآبادی نيز دوران زندان خود را سپری می کنند.

کميته دفاع از آزادی بيان و رسانه های ايران، تشديد اقدامات سرکوبگرانه عليه روزنامه نگاران به ويژه روزنامه نگاران زن را محکوم کرده و از تمام مجامع جهانی درخواست می کند اعتراض خود نسبت به سرکوب سيستماتيک و فزاينده در جمهوری اسلامی که سابقه ای ۳۳ ساله دارد را رساتر سازند.

ما از مجامع بين المللی خواستاريم تا نسبت به اخراج نمايندگی های جمهوری اسلامی در سازمانهای بين المللی از جمله يونسکو و اتحاديه راديو تلويزيون ها اقدام کنند تا پاسخی به نقض آشکار آزادی بيان در ايران باشد.

شورای موسس کميته دفاع از آزادی بيان و رسانه های ايران
زيبا کرباسی، پريسا ساعد، طلا دولتشاهی، اميد حبيبی نيا
۱۲ شهريور ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016