پنجشنبه 16 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: کشور، در مجموع در حال پيشرفت مطلوب است

فرارو ـ حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در ديدار رئيس و اعضای مجلس خبرگان شرايط کشور را در مجموع، در حال پيشرفت مطلوب دانستند و با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران به عنوان نمايش اقتدار، شکوه و عظمت نظام اسلامی، تأکيد کردند: دشمنان ملت ايران، با حماقت خود، ‌اين اجلاس را به يک جنگ ديپلماتيک با جمهوری اسلامی ايران تبديل کردند که نتيجه آن، شکست مفتضحانه آنها بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی داشتن يک جمع بندی صحيح و منطقی از وضعيت کشور را ضروری خواندند و افزودند: ارزيابی مسائل از جهات گوناگون، نشانگر شرايط مناسب و خوب کشور برای نشان دادن عظمت اسلام است.

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: برگزاری موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يک نمونه از شرايط مهيا و آماده نظام فکری است که جمهوری اسلامی ايران به دنيا ارائه کرده است.

ايشان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را از همه جهت، نمايش اقتدار، شکوه و عظمت دانستند و گفتند: منشأ اين شکوه و عظمت، ‌همان تفکری است که امام (ره) براساس اسلام، در کشور بوجود آورد و آن را پرورش داد تا رويش پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اجلاس سران عدم تعهد در تهران، می توانست همانند ساير اجلاس های بين المللی، بصورت معمولی برگزار شود اما شرايط سياسی دنيا و زمان و مکان برگزاری اجلاس و همچنين حماقتی که بدخواهان ملت ايران انجام دادند،‌ موجب شد که اين اجلاس به پديده ای تأثيرگذار و مورد توجه در دنيا و يک جنگ ديپلماتيک با جمهوری اسلامی ايران،‌ تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: تلاش شد تا با برخی فضاسازيها، جمهوری اسلامی ايران در اين اجلاس خود سانسوری کند و مواضع خود را بخصوص بر ضد رژيم صهيونيستی، اعلام نکند اما اجلاس آنچنان پرابهت برگزار شد که اين تلاشها نيز نتيجه نداد.

رهبر انقلاب اسلامی حضور حدود دوسوم کشورهای جهان را در نشست تهران و ايجاد زمينه برای اعلام مواضعی که در اجلاس های بين المللی ديگر بيان نمی شوند، از ديگر نقاط برجسته اجلاس سران عدم تعهد دانستند و افزودند: مواضعی که از زبان برخی رؤسای کشورها و هیأتهای حاضر در نشست تهران بويژه انتقاد از ساختار سازمان ملل و شورای امنيت و ديکتاتوری بين المللی حاکم بر جهان، بيان شد در اجلاس های بين المللی مشابه آن سابقه ندارد.

حضرت آيت الله خامنه ای يکی ديگر از نتايج برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثی شدن تبليغات و هياهو در مورد تحريم ها دانستند و افزودند: رؤسای کشورها و هیأتهای شرکت کننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزديک جريان عادی زندگی و نشاط مردم را در پايتخت و شهرهای ديگر ديدند و در حاشيه اجلاس نيز با مسئولان کشور درخصوص قراردادهای مختلف رايزنی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه نتيجه جنگ ديپلماتيک بدخواهان ملت ايران، شکست مفتضحانه آنان بود، خاطرنشان کردند: موفقيت و شکوه و عظمت اجلاس تهران به گونه ای بود که مخالفان نظام اسلامی و رسانه های آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعيات شدند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به تعابير رسانه های غربی از جمله «سيلی ايران بر صورت معارضان» و «اقدام ايران در گوشمالی کسانی که می خواستند او را منزوی کنند» ،گفتند: براساس قاعده قرآنی، هر کاری که دشمن را به عصبانيت وادارد، يک حسنه و عمل صالح است، بنابراين برگزاری باشکوه و موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يک عمل صالح بود.

ايشان تأکيد کردند: در مسائل مختلف از جمله مسائل داخلی بايد مراقب بود تا مغالطه ها ما را به اشتباه در تحليل گرفتار نکند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ارزيابی من از شرايط اين است که کشور، در مجموع در حال پيشرفت مطلوب است.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: البته ممکن است در برخی مسائل اجرايی و فکری، نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد اما ارزيابی از شرايط کشور، با در نظر گرفتن همه نقاط قوت و پيشرفتها و برخی نقاط ضعف، است.

در ابتدای اين ديدار آيت الله مهدوی کنی رئيس مجلس خبرگان رهبری ضمن باارزش خواندن مباحث مطرح شده در نشست دوازدهم مجلس خبرگان گفت: نشست های مجلس خبرگان از لحاظ شکلی و محتوايی مهم است زيرا علمای صاحب نام و صاحب نفوذ، از سراسر کشور حضور دارند و در مورد مسائل مختلف سياسی، اقتصادی، فرهنگی و بين المللی اظهار نظر می کنند.

در ادامه آيت الله محمدی يزدی نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشی از مهمترين محورهای مطرح شده در اين اجلاس ارائه کرد.

وی افزود: قدردانی از برگزاری موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران،‌تأکيد بر بازسازی سريعتر مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقی، اقتصاد مقاومتی و شرايط اقتصادی کشور، مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله حجاب و عفاف،‌ و مسائل سوريه از جمله مباحثی بود که در نشست دوازدهم خبرگان مورد بحث قرار گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016