سه شنبه 21 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۸۰ کارگر پيمانکاری شرکت کيسون به مرخصی اجباری رفتند

• شرکت کيسون از فروردين ماه سال جاری حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده و همچنين در پرداخت سنوات حقوقی ۲۰۰ نيروی کار حراست اين کارگاه و افزايش حقوق سال ۹۱ اين کارگران کوتاهی کرده است.


ايلنا ـ بيش از ۲۸۰ کارگر شرکت کيسون، پيمانکار قطار شهری اهواز از روز پنجشنبه به جهت مشکلات مالی برای مدت نامعلومی به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، با وجودی که چندين سال از مشکلات کارگران و تعطيلی مکرر کارگاه‌های قطار شهری می‌گذرد، تاکنون برای حل مشکل اين کارگران اقدام عملی صورت نگرفته است. اين در حاليست که اين کارگران اميد خود را برای بازگشت به کار از دست داده‌اند؛ اما گويا حقوق اين کارگران در ميان اختلافات مديران سازمان قطار شهری اهواز و شرکت کيسون (مجری طرح و پيمانکار) به فراموشی سپرده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده کارگران قطار شهری اهواز در اين باره به ايلنا گفت: شرکت کيسون ۲۸۰ کارگر خود را از روز پنجشنبه به سبب مشکلات مرخصی اجباری فرستاده است.

او گفت: دليل مرخصی اين کارگران کمبود منابع مالی اين شرکت اعلام شده که بايد از سوی شرکت قطار شهری اهواز تامين شود.

اين کارگر اضافه کرد: شرکت کيسون از فروردين ماه سال جاری حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده و همچنين در پرداخت سنوات حقوقی ۲۰۰ نيروی کار حراست اين کارگاه و افزايش حقوق سال ۹۱ اين کارگران کوتاهی کرده است.

وضعيت نگران‌کننده کارگران

دبير اجرايی خانه کارگر استان خوزستان ضمن تاييد ادعای کارگران قطار شهری اهواز اظهار داشت: مرخصی اجباری تعداد زيادی از کارگران توسط شرکت کيسون نگران کننده است و کارفرمای اين کارگران به دلايلی همچون کمبود منابع مالی، آنان را به مدت نامعلومی به مرخصی فرستاده است.

آقايار حسينی گفت: کارگران نگرانند که مرخصی اجباری نيروهای بومی شرکت کيسون مقدمه اخراج‌شان باشد.

تکذيب بدهی قطارشهری اهواز به پيمانکار

مدير عامل شرکت قطار شهری اهواز ضمن رد عدم پرداخت معوقات مالی شرکت کيسون، در اين زمينه افزود: شرکت قطار شهری اهواز هيچ گونه تاخيری در پرداخت صورت وضعيت شرکت کيسون ندارد.

عباس هلاکويی با اعلام اين مطلب به ايلنا اظهار داشت: علی‌رغم اينکه در سال ۹۱ هيچ گونه تخفيفی بابت اعتبارات سال جاری به قطار شهری اهواز پرداخت نشده است، اما هر ماهه به ميزان کارکرد و صورت وضعيت‌های شرکت کيسون، منابع مالی تامين اعتبارشده و به اين شرکت پرداخت شده است.

او با بيان اينکه شرکت قطار شهری اهواز هيچ بدهی ندارد در ادامه اضافه کرد: در سال جاری هيچ يک از مجريان پروژه‌های بزرگ به دليل عدم ابلاغ اعتبارات دولتی نتوانسته‌اند به پيمانکاران خود با توجه به صورت وضعيتشان مبلغی را پرداخت کنند اين در حاليست که شرکت قطار شهری اهواز تا پايان مرداد ماه همه بدهی خود را به اين شرکت (کيسون) پرداخت کرده است.

گفتنی است با وجود تماس‌های خبرنگار ايلنا، مديرعامل شرکت پيمانکاری کيسون حاضر به پاسخگويی درباره دليل مرخصی اجباری کارگران نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016