سه شنبه 21 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر محسن دگمه‌چی به سه سال حبس قطعی در تبعيد محکوم شد

خبرگزاری هرانا - دادگاه تجديد نظر استان تهران مريم النگی همسر محسن دگمه‌چی، زندانی سياسی که در اثر بيماری فوت کرده بود را به سه سال حبس قطعی در تبعيد محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، حکم مريم النگی که به ۳ سال حبس در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی محکوم شده بود، بتازگی عينا در شعبه ۳۶ تجديد نظر به رياست قاضی زرگر به تاييد رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق حکم صادره مريم النگی بايد محکوميت خود را بصورت تبعيد در زندان رجايی شهر کرج سپری نمايد ولی بدليل اينکه بند زنان زندان مذکور تعطيل شده است محل گذراندن حبس وی نامعلوم است.

مريم النگی همسر محسن دگمه‌چی از بازاريان سر‌شناس بازار تهران بود که در ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ بدليل کمک مالی به خانواده زندانيان سياسی بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شد نامبرده در حين تحمل حبس در زندان به سرطان پانکراس روده مبتلا شد که بدليل کوتاهی مسئولين و تاخير چند ماهه در اعزام وی به بيمارستان در تاريخ ۸ فروردين ۱۳۹۰ فوت کرد.

مريم النگی ابتدا در مهرماه ۱۳۸۸ بيش از يک ماه پس از بازداشت همسرش محسن دگمه‌چی در منزل مسکونيش بازداشت می‌شود. وی بيش از ۷۰ روز را در انفراديهای بند ۲۰۹ و در زير فشار روحی و بازجويی بسر می‌برد و در ‌‌نهايت با تامين قرار وثيقه از زندان آزاد می‌گردد.

پس از مرگ محسن دگمه‌چی به علت برگزاری مراسم ختم و انجام چندين مصاحبه، نامبرده در تاريخ ۲۰ فروردين ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار و اتهامات سابق محسن دگمه‌چی را به ايشان تفهيم و دادگاه اين اتهامات را مبنای صدور حکم خود قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016