پنجشنبه 23 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات آمريکايی: احتمال دارد حمله به کنسولگری از پيش طرح ريزی شده باشد

راديو فردا ـ مقامات آمريکايی، چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه، به رویترز گفتند احتمال دارد حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی در لیبی، از پيش طرح ريزی شده باشد.

در این حمله، کريستوفر استيونز، سفير ايالات متحده در ليبی، به همراه سه تن از کارکنان کنسولگری آمريکا در بنغازی، کشته شدند.

مقامات آمريکايی که نخواستند نامشان فاش شود به رویترز گفتند «احتمال دارد گروه انصار الشريعه در اين حمله دست داشته است.»

به گفته آنها،« گزارش هايی از منطقه نيز حاکی از آن است که القاعده این عملیات را طرح ریزی کرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به فاکس نیوز گفت «شواهدی در دست است که نشان می دهد که حمله به کنسولگری در بنغازی از پیش طرح ریزی شده بود ولی نباید به سرعت نتیجه گیری کرد.»

در همین حال، روز چهارشنبه،«کوئيليام»، يک مرکز پژوهشی مستقر در لندن، گروه تروريستی «القاعده» را مسئول اين حمله دانست.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان» این مرکز پژوهشی ياد شده، که منابع قدرتمندی در ليبی دارد، در اعلام نظر خود سفير ايالات متحده را قربانی يک تهاجم «انتقام جويانه» دانسته است.

برخی از نمایندگان فعلی و پیشین کنگره آمریکا نیز به فاکس نیوز گفته اند که به نظر شان حمله به کنسولگری، «عملیاتی است که با هماهنگی صورت گرفته است.»

مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید «شکی نیست که حمله به شیوه و سبک نظامی صورت گرفته است. حمله ای که به خوبی طراحی شده بود.»

پیت هوکسترا، رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نیز به فاکس نیوز گفت «نشانه هایی از دست داشتن القاعده و یا گروه وابسته به القاعده در این حمله وجود دارد.»

وی افزود «الظواهری اخیرا فیلم ویدئویی منتشر کرده بود و از اعضای القاعده خواسته بود تا انتقام خون یکی از اعضای ارشد این گروه در پاکستان را از آمریکا یی ها بگیرند.»

مقام‌های لیبیایی پیشتر گفته بودند در جریان اعتراض به یک فیلم ضد اسلامی، پس از حمله معترضان به ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی، کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی، که راهی مکانی امن‌تر بود در راه هدف راکت شبه‌نظامیان معترض قرار گرفته و در این حمله که به اتوموبیل او صورت گرفت وی و سه تن دیگر از کارکنان کنسولگری جان خود را از دست داده‌اند.

این حمله با محکومیت گسترده بین المللی روبرو شد. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نیز متعهد شد که با همکاری مقام‌های ليبيايی، قاتلان سفير آمريکا و ديگر ديپلمات‌ها، تحت پی گرد قضايی و محاکمه قرار گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016