شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای دقيق قتل سفير آمريکا در ليبی

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : قتل «کريس استيونس» سفير آمريکا در بنغازی ليبی از پيش برنامه‌ريزی شده بود و با استفاده از حمله ازدحام به کنسولگری ايالات متحده بعنوان استتار انجام شد و به احتمال قوی تصادفاً با سالگرد اعمال تروريستی در آن کشور توأم گرديد.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ اين روايتی است که نمايندگان رسمی کاخ سفيد اعلام کردند.اين نمايندگان اسامی خود را افشا نکردند.

اين منابع افزودند : قتل سفير عمليات حرفه‌ای يک دسته القاعده بود ،اعضای آن قبلاً به تروريسم محکوم شده و در ليبی زندانی شده بودند و پس از سرنگونی قذافی آزاد گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيام ايمن الظواهری رهبر القاعده که دو ساعت پيش از آغاز حوادث ،در اينترنت منتشر شد علامتی برای حمله بود. ظواهری در پيام خود، ظاهراً به صورت غيرمستقيم دستور داده که آمريکائيان بخاطر کشته شدن ابو يحيی الليبی يکی از رهبران القاعده مجازات شوند .

ابو يحيی در ماه ژوئن بوسيله ضربه‌ای از يک پهپاد در پاکستان بقتل رسيد.

ساکنان محلی از نمايش فيلم موهن آمريکايی در باره پيامبر اسلام (ص) که در اينترنت ظاهر شد منزجر شده و صد ها نفر از آن‌ها به ساختمان کنسولگری هجوم برده و در اين ميان، تروريست ها با منحرف کردن توجه نيروهای امنيتی دست به حمله زدند.

يک گروه با نارنجک انداز به ساختمان تيراندازی کرد و سفير و محافظان رامجبور کرد که از ساختمان خارج شوند. ديگری در انتظار سوار شدن وی در اتوموبيل بود و وقتی سوار شد ماشين را منفجر کرد.ل

به عقيده «اولگ پرسيپکين» کارشناسان ضمن تحليل موقعيت به اين نتيجه می رسند که آمريکايی ها بايد بيشتر در فکر آن باشند که چه کسانی هستند که واشنگتن آن‌ها را در منطقه روی کار می‌آورد و در سوريه به چه کسانی کمک می رساند.

مشاور آکادمی دپلماتيک روسيه وابسته به وزارت امور خارجه «ولاديمير پانتين» می گويد: "آمريکايی ها بصورت تاکتيکی فکر می کنند: بايد مبارک يا قذافی را سرنگون کرد بعد نگاه می‌کنيم چه می‌شود.اما تفکر راهبردی ندارند در اين باره که به کی کمک شود و به کی نبايد کمک کرد".

رئيس شعبه روند های داخلی انستيتوی روابط بين‌المللی و اقتصاد جهانی آکادمی علوم روسيه تاکيد می کند: "آمريکا سياست خود را با کشورهايی هماهنگ می‌کند که در آنجا اسلام گرايان حکومت را بدست گرفتند".

کارشناس روس افزود: "آمريکايی ها با احتياط بيشتری از رژيم های اسلام گرا حمايت خواهند کرد .سياست آمريکا در خصوص مصر و ليبی تا تزلزلات آتی بزرگ نوبتی تغييرات بنيادی نخواهد داشت. ماجرای اينرسی بسيار سنگين بوده است"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016