سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام حمايت سازمان ادوار تحکيم وحدت از کمپين "صدای رنج‌های معلمان ايرانی به ويژه معلمان دربند باشيم"

ادوارنيوز: سازمان دانش آموختگان ايران(ادوار تحکيم وحدت) با صدور بيانيه‌ای از کمپين «صدای رنج‌های معلمان ايرانی به ويژه معلمان دربند باشيم»، اعلام حمايت کرد.

لازم به ذکر هست که عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکيم وحدت، از جمله معلمان زندانی است که به دنبال نا آرامی‌های پس از انتخابات و در ابتدای تيرماه ۸۸ از سوی نهادهای امنيتی بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال و ۱۱ ماه زندان محکوم شده و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌برد.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سال تحصيلی جديد در حالی فرا رسيده که معلمان ايران همچون ديگر اقشار جامعه با مشکلات و معضلات عديده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و مظلومانه در پی فراهم آوردن حداقلی از معيشت و رفاه، بی آن که فريادرسی داشته باشند تيره و تارترين ايام را پشت سر نهاده‌اند.

در اين سالها معلمان ايرانی با وجود مشکلات معيشتی و مطالبات انباشته نه تنها از حق داشتن تشکل صنفی برای احقاق حقوق پايمال شده شان برخوردار نبودند بلکه شماری از آنان به سبب پيگيری مطالبات خود و ديگر آحاد جامعه نصيبی جز احضار، تبعيد و زندان نبردند و تاوان ايستادگی در برابر انحراف ها و ناکارآمدی های موجود را با ماندن در پشت ميله های زندان و محروميت از حرفه و رسالت خويش پرداختند.

اقتدارگرايان حاکم بر ايران در سالهای اخير نه تنها به نيازها و دغدغه های معلمان اندک توجه ای نکرده اند بلکه برای سيطره هر چه بيشتر بر نظام آموزشی، برخورد با معلمان و استادان منتقد را در اولويت برنامه های خود قرار داده و تعدادی از شريف ترين معلمان اين مرز و بوم همچون رسول بداقی، محمد داوری، عبدالله مومنی، هاشم خواستار و ديگران را به جرم آن که تلاش کردند تا روحيه نقادی، پرسشگری، ايثار، مشارکت جويی، مهربانی، نودوستی، رواداری و حق مداری در وجود نسل جديد نهادينه کنند، سالهاست که به بند کشيده و شکنجه کرده اند.

بر اين اساس سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) در آستانه سال تحصيلی جديد در کنار تک تک آحاد مردم، مصرانه خواستار آزادی تمامی زندانيان سياسی، دانشجويان زندانی و به ويژه معلمان دربندی است که چندين سال از بهترين روزهايی که می بايست در سر کلاس های مدرسه، درس آزادگی و شجاعت و جوانمردی را به دانش آموزان خود بياموزند، به تيغ جهل و ظلم اقتدارگرايان در سخت ترين شرايط در پشت ميله های زندان به سر می برند.

اين سازمان ضمن اعلام حمايت از کمپين سراسری "صدای رنج های معلمان ايرانی به ويژه معلمان دربند باشيم" از تمامی معلمان، دانشگاهيان، جامعه فرهنگی کشور، سازمان‌های مدافع حقوق بشر، گروه‌های سياسی و هموطنان آزادانديش، تقاضای همراهی با اين کارزار سراسری برای آزادی معلمان دربند دارد تا جمله قدردان و سپاس‌گوی معلمانی باشيم که کوشيدند به فرزندان اين ديار «زندگی کردن» براساس آموزه های مدنيت و بنيان‌های حقوق شهروندی را بياموزند و معلمی را تنها حضور در کلاس و تدريس کتاب های درسی ندانسته و برای رهيدن آينده سازان اين مرز و بوم از استبداد جهل و نادانی از هيچ کوششی دريغ نورزيدند.

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
بيست و هشتم شهريور هزار و سی‌صد و نود و يک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016