سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارز سه نرخی هديه اتاق ارزی، کارشناسان: نرخ ارز اتاق ارزی عملا کمکی به صنايع داخلی و حتی واردکنندگان کالا نمی تواند بکند


• کارشناسان اقتصادی معتقدند که راه اندازی اتاق ارز،سبب بی نظمی بيشتر در اداره بازار ارز شده و به شکاف موجود بين ارز مرجع و بازار دامن می زند.

ايلنا ـ بازار ارز در دومين روز از راه اندازی اتاق معاملات ارزی،سه نرخی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا،يک روز پس از راه اندازی اتاقی که به اتاق معاملات ارزی معروف شد،درحالی که انتظار می رفت قيمت ارز در بازار داخلی کاهش يابد،درآخرين ساعات کاری معاملات روز گذشته بازار ارز،سه نرخی شد.

براساس اين گزارش، نرخ رسمی که دولت ديروز برای اتاق معاملات ارزی با احتساب ۲ درصد زير قيمت بازار اعلام کرده بود، ۲۴۰۴ تومان بود که فاصله اين رقم تا پايان روز گذشته در بازار آزاد ۵۰ تومان بوده است.نرخ هر دلار آمريکا ديروز در بازار آزاد ۲۵۵۴ تومان به ثبت رسيده است.به اين ترتيب نرخ ارز امروز در بازار با ۵۰ تومان فاصله دومين روز خود را آغاز خواهد کرد.اگر نرخ ارز در بازار سياه را محاسبه نکنيم،هم اکنون بازار ارز در دومين روز راه اندازی اتاق ارزی،سه نرخی رسمی است.نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی،۲۴۰۴ تومان نرخ ارز اتاق ارزی و۲۵۵۴ تومان بازار آزاد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که راه اندازی اتاق ارز،سبب بی نظمی بيشتر در بازار ارز شده و به شکاف موجود بين ارز مرجع و بازار دامن زده است.اگرچه دولت هدف از راه اندازی اين بازار را کمک به صنايع داخلی در جهت تامين ارز مورد نيازشان عنوان کرده،اما مشخص نيست که اين کمک تا چه اندازه می تواند ادامه داشته باشد.چه آنکه اگر فاصله بين بازار آزاد و ارز مرجع بيشتر شود،نرخ ارز اتاق ارزی عملا کمکی به صنايع داخلی و حتی واردکنندگان کالا نمی تواند بکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016