شنبه 8 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جداسازی جنسيتی درب ورودی دانشکده ها در دانشگاه علوم پزشکی شيراز، خنده بلند در دانشگاه ممنوع

دانشجونيوز ـ در ادامه روند تفکيک جنسيتی در دانشگاه های کشور، در چندين دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شيراز درب ورودی آقايان و خانم ها از هم تفکيک شده است.


به گزارش دانشجونيوز، در اين اقدام که همزمان با آغاز سال تحصيلی جديد به دستور مستقيم مسئولين دانشگاه رخ داده است، دانشجويان دختر و پسر برای ورود به دانشکده و کلاس درس بايد از ورودی های جداگانه عبور کنند.

در همين زمينه يکی از دانشجويان اين دانشگاه به دانشجونيوز گفت: "با توجه نوع برخورد حراست دانشگاه و تذکر های داده شده به دانشجويان به نظر می رسد اين اقدام برای افزايش فشارها در زمينه پوشش دانشجويان و تشديد کنترل های امنيتی باشد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه می گويد: "اين امر مختص دانشجويان نيست و اساتيد دانشگاه نيز از اين امر مستثنی نيستند".

شنيده های ديگر در اين دانشگاه حاکی از آن است که از سال گذشته، طی بخشنامه محرمانه ای، رييس دانشگاه از اساتيد خواسته است در صورت مشاهده دانشجويان با "پوشش نامتعارف" در کلاس های درس به آنها تذکر داده و در صورت عدم رعايت مجدد موازين توسط دانشجويان، از نمرات امتحانی آنها کسر شود.

آيين نامه پوشش و رفتار: خنده بلند ممنوع!

در چند سال گذشته سياست تفکيک جنسيتی دانشجويان به گونه های مختلف و به صورت جدی در اين دانشگاه دنبال شده است. لغو اردوها و برنامه های مختلط و برگزاری برخی از واحدهای عمومی به صورت جداگانه از اقدامات مسئولان اين دانشگاه در همين راستا است. همچنين با نصب دوربين های فراوان، گيت های امنيتی، اعمال محدوديت های زياد در مورد نحوه رفتار و پوشش دانشجويان و اقداماتی از اين دست فضای دانشگاه به سمت امنيتی تر شدن پيش رفته است.

در اين بين، کارمندان بيمارستان ها و درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی شيراز نيز از اين فشارها در امان نبوده اند و سال گذشته در جريان ديدار رييس دانشگاه از درمانگاهی در شيراز، چند منشی اين درمانگاه به طور مستقيم با دستور رييس دانشگاه به دليل آنچه وی بدحجابی کارمندان می خواند، از کار برکنار شده و نماينده مسئول آن ها نيز با مواخذه شديد مواجه گرديد.

گفتنی است بعد از ابلاغ "آيين نامه پوشش و رفتار" در اين دانشگاه تعداد زيادی از دانشجويان به خاطر نوع پوشش خود به کميته انضباطی احضار شده و مورد مواخذه قرار گرفته اند. آيين نامه پوشش و رفتار که به صورت گسترده در سطح دانشگاه توزيع و به صورت بنر نصب شد، شامل مواردی همچون ممنوعيت خنده بلند، کوتاه بودن ناخن ها و حتی نحوه استحمام دانشجويان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016