دوشنبه 20 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: از راه اندازی دانشگاه های تک جنسيتی استقبال می کنيم


مهر ـ وزير علوم تحقيقات و فناوری با بيان اينکه ما از راه اندازی دانشگاه های تک جنسيتی و دانشگاه هايی برای دختران يا پسران استقبال می کنيم و قائل به اين هستيم که فضا برای هر کدام از اين دانشگاه ها که فراهم بود، بايد دانشگاه تک جنسيتی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو صبح امروز در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور گفت: هم اکنون برخی دانشگاه ها از جمله، نهاوند، کوثر و کاشان در حوزه های تک جنسيتی راه اندازی شده اند. همچنين ۸ دانشکده دخترانه به صورت اقماری فعال هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: برخی دانشگاهها از جمله البرز و سمنان نيز از راه اندازی دانشگاه تک جنسيتی استقبال کرده اند که در واقع می توان گفت اين موضوع خواست مسئولان استان يا مردم برای تاسيس اين دسته از دانشگاه ها است.

وزير علوم تحقيقات و فناوری با انتقاد از بزرگنمايی دانشگاه های تک جنسينی در برخی رسانه های داخلی و غربی تصريح کرد: حالا که ما داريم دانشگاه های تک جنسينی را تاسيس می کنيم رسانه های غربی هر چه می خواهند داد بزنند، از ديد رسانه های غربی ما کفر می گوييم حتی برخی رسانه ها وکيل هايی مثل سايت های خبری که در داخل کشور داريم و بيشتر تيتر شرقی می زنند بهتر از غربی ها رياست غربی ها را پيروی می کنند. من به اين دسته از رسانه ها می گويم هر چقدر خود را بکشيد که ما در آن فضا حرکت کنيم، اما اين اتفاق نمی افتد.

دانشجو گفت: ما در فضايی حرکت می کنيم که دين برای ما ترسيم کرده است و هر چقدر بيشتر عصبانی شوند و داد بزند ما بيشتر خوشحال می شويم و بيشتر می فهميم حرفمان حق است هر چند به دنبال عصبانی کردن آنان نيستيم.

تاکيد بر ثبت نام ايثارگران در دانشگاه ها

کامران دانشجو در بخش ديگری از سخنان خود خطاب به دانشگاه هايی که دانشجويان خانواده های ايثارگر را به علت فراهم نشدن امکانات شهريه ای برای تحصيل رايگان، ثبت نام نمی کنند، تاکيد کرد: دانشگاهها موظف به ثبت نام اين دسته از دانشجويان هستند و بايد عزتشان را حفظ کنند و بدون اينکه بر آنها منت بگذاريد در ثبت نامشان تعجيل کنيد. ما هم پيگير بودجه آنان هستيم.

شاخص های رتبه بندی های بين المللی را قبول ندارم

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه بسياری از شاخص های رتبه بندی های بين المللی را قبول ندارم، اظهار داشت: رتبه بندی هايی که در داخل کشور برای دانشگاه صورت می گيرد براساس شاخص هايی است که رؤسای دانشگاه ها به آن تاکيد دارند.

تاکيد بر جذب حداکثری هيئت علمی

وزير علوم ضمن تاکيد بر اينکه دانشگاه ها موظف هستند هر چه ميزان هيئت علمی خواستند جذب کنند، به رؤسای دانشگاه ها تاکيد کرد: شما هر چه ميزان هيئت علمی نياز داريد، جذب کنيد و ما هم به شما هرچقدر رديف بخواهيد، می دهيم. برخی دانشگاه ها گله می کنند که در پرداخت حقوق هيئت علمی ها مشکل وجود دارد در حاليکه نگران اين موضوع نباشيد، زيرا پول آن می رسد.

اين مقام مسئول به برخی گروه های آموزشی در دانشگاه ها که برای جذب هيئت علمی بهانه می آورند اشاره کرد، نيز گفت: برخی گروه های آموزشی بهانه می آورند که اين هيئت علمی ۵ مقاله ISI ندارد که تمام اينها همه قل و زنجيرهای بيخود است و بايد برداشته شود.

گسترش آموزش عالی پيش از اين برمبنای فشارهای سياسی بود

وی در ادامه با اشاره به اجرايی شدن سند آمايش آموزش عالی اظهار داشت: اين سند بر مبنای استعدادهای بالقوه استان ها و دانشگاه ها و با همکاری دانشگاه های مادر در هر استان آماده شده است. پيش از اين گسترش آموزش عالی بر مبنای فشارهای سياسی بوده است و وظايفی که از سند آمايش آموزش عالی منتشر می شود، برای اولين بار صورت می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016