شنبه 8 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپین معلمان دربند و واکنش جامعه مدنی ایتالیا

در راستا فعاليت‌هايی‌ که در ايتاليا در حمايت از کمپين معلمان انجام شد، چی‌ جی‌ ال، کنفدراسيون سراسری کار در ايتاليا و اف ال سی‌، فدراسيون کارکنان دانش که صنف کارکنان بخش آموزش را در کشور نمايندگی‌ ميکنند و عضو کنفدراسيون سراسری کار نيز هستند، روز گذشته در اقدام مشترکی به کمپين دفاع از معلمان دربند پيوستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان چی‌ جی‌ ال نماينده ۵،۸ ميليون کارمند و کارگر مرد و زن، و سازمان اف ال سی‌ نماينده بيش از ۲۰۰ هزار کارکنان زن و مرد بخش آموزش و پرورش ايتاليا ميباشند و از وزنه سنگينی‌ در جامعه مدنی و محافل سياسی اين کشور برخوردارند و در ضمن عضو سازمان جهانی‌ کار ميباشند.

اقدام اين دو سازمان ارسال نامه اعتراضی سر گشاده به سفير جمهوری اسلامی ايران در ايتاليا آقای سيد محمدعلی‌ حسينی‌ به تاريخ ۲۸ سپتامبر بود. اين دو سازمان در اين نامه با ذکر جزئی گزارشات و اسامی معلمان دربند که در بيانيه کمپين آمده بود نگرانی‌ شديد خود را نسبت به نقض روز افزان حقوق بشر در ايران ابراز کردند و تاکيد کردند که نقض حقوق معلمان، به علت نقش مهمی‌ که قشر مزبور در آموزش و شکل گيری جامعه و فردای کشور دارند، ايران را در موقعيت بسيار خطرناکی قرار ميدهد. اين دو سازمان همچنين در آستانه روز جهانی‌ معلم در روز ۵ اکتبر، خواستار شدند که مقامات جمهوری اسلامی به تعهدات بين‌المللی و قوانين کشوری خود احترام گذاشته و به سرکوب معلمين و نمايندگان صنفی آنها پايان دهند.

لينک خبری اين اقدام از طرف اين دو سازمان در وبسايت کنفدراسيون سراسری کار در ايتاليا روز گذشته منتشر شد که متن ترجمه شده آن به شرح زير ميباشد:
http://www.cgil.it/dettagliodocumento.aspx?ID=19841


ايران: اعتراض چی‌ جی‌ ال به سرکوب شديد معلمان و اتحاديه آنها
۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ - بخش سياستهای جهانی‌

چی‌ جی‌ ال و اف ال سی‌ طی‌ نامه‌ی (ضميمه شده) به سفير جمهوری اسلامی ايران اعتراض خود را نسبت به سرکوب شديد معلمين و اتحاديه آنها از طرف رژيم تهران، اعلام کردند.

در اين نامه آمده که " چی‌ جی‌ ال و اف ال سی‌ شديدا نگران وضعيت نقض حقوق بشر که روزانه ابعاد گسترده تری به خود می‌گيرد ميباشند. اگر چه ليست موارد نقض حقوق بشر در ايران طولانی می‌باشد، سرکوب معلمين، استادان و فعاليت‌های آنان از طرف مقامت، به علت نقش مهمی‌ که معلمان در آموزش و شکل گيری جامعه و فردای کشور دارند، ايران را در موقعيت بسيار خطرناکی قرار ميدهد.

وضعيتی که اين قشر از شهروندان زن و مرد در آن قرار دارند، امروز بسيار نگران کننده و بحرانی‌ می‌باشد. دستگاه قضائی و امنيتی جمهوری اسلامی ايران سرکوب را بر عليه معلمان افزايش داده، مشکلات معيشتی آنها را ناديده گرفته و بر روی فعاليت‌های صنفی آنها برچسب اقدام عليه امنيت کشور ميزنند، و دست به اقدامات غير قانونی بر ضدّ انجمن‌های آنها ميزنند و فشار را همواره بر روی فعالان صنفی اين قشر می‌افزايند. "

به اين نامه ليست (ضميمه شده) معلمينی که مورد دستگيری، دريافت حکم، تبعيض، اخراج، به "جرم" ابراز عقايد مخالف با رژيم قرار گرفته‌اند، نيز پيوست شده که بيشتر آنها از اعتراض کنندگان جنبش "سبز" پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۹ ميباشند.

نامه چی‌ جی‌ ال و اف ال سی‌ اقدامی در راستای پيوستن به کمپين حمايت از معلمان در بند و در آستانه آغاز سال تحصيلی‌ آن کشور و روز جهانی‌ معلم (۵ اکتبر) صادر ميشود.

ـــــــــــــــــــــــــــ
چی‌ جی‌ ال = CGIL
اف ال سی‌ = FLC


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016