یکشنبه 9 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۲۷ درصدی قيت شير در بازار

فارس: رئيس هيئت مديره اتحاديه سراسری دامداران گفت: در حالی که قيمت شيرخام ۱۱۰۰ تومانی به گفته کارخانه‌های لبنی به ۹۳۰ تومان کاهش يافت،قيمت شير و فرآورده‌های لبنی ۲۲ تا ۲۷ درصد در بازار افزايش يافت.

طی چند ماه گذشته کارخانه‌های لبنی اعلام کردند قيمت شير خام دامداران بين ۱۰۰۰ تا يک هزار و ۱۰۰ تومان خريداری می‌شود، اما هفته گذشته در جلسه ستاد تنظيم بازار، قيمت شير خام ۹۳۰ تومان تصميم‌گيری شد. به رغم کاهش قيمت شيرخام اما سازمان حمايت از مصرف کننده و توليد کننده قيمت شير و فرآورده‌های لبنی را ۲۲ الی ۲۷ درصدی افزايش داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس هيئت مديره اتحاديه سراسری دامداران درپاسخ به چرايی افزايش شير مصرف کننده گفت: ما هم به دنبال اين چراها می‌گرديم،اگر واقعا دامداران شير خام را طبق گفته کارخانه‌ها گران می‌فروختند حالا که قيمت بر اساس مصوبه پايين آمده چرا بايد شير برای مردم گران عرضه شود.

روستا گفت: همچنين قرار شد در قبال شير خام ۹۳۰ تومانی نهاده‌های ارزان‌قيمت از سوی مرکز پشتيبانی امور دام تحويل داده شود که هنوز محقق نشده است.

روستا افزود: معمولا اگر برای دام علوفه‌ای داده می‌شود، بعد از ۲۰ روز نتيجه آن در توليد شير مشخص می‌شود اما با وجود اينکه دامدار شير خام را به نرخ مصوب تحويل کارخانه‌ها می‌دهد،هتوز خبری از علوفه نيست.

وی افزود: از سوی ديگر دامداران تمام شير توليدی را به کارخانه‌ها تحويل می‌دهند و بعد از ۴۵ روز پول آن را دريافت می‌کنند در حالی که طبق مصوبه قرار بود پول دامداران به صورت نقدی و بلافاصله پرداخت شود.

رئيس هيئت مديره اتحاديه سراسری دامداران تأکيد کرد: برای پايان دادن به اين ابهامات و اختلافات کميته‌ای تشکيل شود و به اين مسائل نظارت کند تا همه موارد براساس مصوبات و تفاهمنامه‌‌های منعقد شده پيش برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016