دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صرافی‌های ميدان فردوسی تهران کرکره‌ها را پايين کشيدند

در پی نوسانات شديد در بازار ارز، اکثر صرافی‌های واقع در ميدان فردوسی تهران کرکره‌های صرافی خود را پائين کشيدند.

خبرنگار مهر از مرکز ارزفروشان تهران ( چهارراه استانبول تا ميدان فردوسی) گزارش داد: در پی نوسانات شديد در نرخ ارز، اکثر صرافی‌های واقع در ميدان فردوسی يا کرکره‌ها را کاملا پائين کشيده‌اند و يا اينکه کاملا خريد و فروش ارز را متوقف کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال، صرافی‌های واقع در مسير ميدان منوچهری ( روبروی سفارت تعطيل شده انگليس) تا نرسيده به ميدان فردوسی قيمت‌های دلار و يورو را از تابلوهای قيمتی خود حذف کرده‌اند.

اين در حالی است که صرافی‌های واقع در چهارراه استانبول يعنی چسبيده به بانک مرکزی همچنان قيمت‌های انواع ارز و سکه در تابلوهای خود را لحظه به لحظه تغيير می‌دهند.

آخرين قيمت دلار در تابلوی صرافی ميلاد در چهارراه استانبول ( ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه) ۳۵۰۰ تومان و يورو ۴۵۰۰ تومان درج شده است. قيمت خريد اين دو ارز نيز در اين صرافی به ترتيب ۳۴۰۰ و ۴۳۵۰ تومان ذکر شده است.

در صرافی‌های ديگر، قيمت خريد پوند ۵۰۰۰ تومان و فروش ۵۶۰۰ تومان و درهم خريد ۸۵۰ تومان و فروش ۹۵۰ تومان درج شده است.

مشاهدات خبرنگار مهر نشان می‌دهد که در غياب دستگاه‌‌های نظارتی، مرکز ارزفروشان تهران مملو از دلالان و سفته‌بازان شده است.

در همين حال، نوسانات شديد در بازار ارز، قيمت انواع سکه را هم در بازار گيج کرده‌ است به طوری که قيمت سکه تمام بهار آزادی در تابلوی صرافی‌ها از يک ميليون و ۲۸۰ هزار تومان تا يک ميليون و ۴۰۰ هزار تومان ديده می‌شود.

بازار ارز و سکه در حالی اين روزها به شدت آشفته به نظر می‌رسد که مقامات اقتصادی کشور گوی در خواب به‌سر می‌برد و چشم‌های خود را به روی بازار بسته‌اند؛ خواب‌هايی که قطعا با موج جديد گرانی‌های ناشی از اين آشفتگی‌ها بيدار خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016