سه شنبه 11 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۳۰ درصدی نيروی کار در صنعت خودروسازی اصفهان

• از سال گذشته تا امروز مواد اوليه ۱۲۰ درصد افزايش قيمت داشته در حالی که خودرو تنها ۳۰ درصد گران شده است.

ايلنا ـ رييس انجمن خودرو نيرو محرکه اصفهان با اعلام اشتغال ۲۵ هزار کارگر در صنعت خودروسازی اصفهان در گذشته، از کاهش ۳۰درصدی نيروی کار در اين صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا از اصفهان، ابراهيم احمدی، با اشاره به وجود ۲۵۰ واحد توليدی در زمينه خودرو در اين استان، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ واحد از اين تعداد برای خودروساز‌ها کار می‌کنند که متاسفانه تنها با ۴۰ درصد ظرفيت خود فعالند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او مهم‌ترين چالش صنعت خودرو را ثابت ماندن قيمت خودرو در برابر گران شدن مواد اوليه دانست و گفت: از سال گذشته تا امروز مواد اوليه ۱۲۰ درصد افزايش قيمت داشته در حالی که خودرو تنها ۳۰ درصد گران شده است.

رييس انجمن خودرو نيرومحرکه اصفهان افزايش واردات را يکی ديگر از مشکلات اين صنعت عنوان کرد و افزود: طبق آمار ارايه شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماه اول امسال نسبت به سال قبل با ۲۹ درصد افزايش واردات روبرو بوده‌ايم.

وی با اشاره به اينکه ۲۵ تا ۳۰ درصد مواد اوليه اين صنعت از خارج از کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: در مقابل حجم صادرات ما خيلی پايين است.

احمدی ادامه داد: صادرات خودرو بيشتر به کشورهای عراق، سوريه، افغانستان، بلاروس و ونزوئلا و صادرات قطعه به کشورهای اروپايی نظير ايتاليا و فرانسه صورت می‌گيرد.

رييس انجمن خودرو نيرومحرکه اصفهان با بيان اينکه برای معرفی کالای ايرانی در سطح جهانی اقداماتی مانند شرکت در نمايشگاه‌های خارجی و ايجاد نمايندگی در خارج از کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه به دليل شرايط کشور اين اقدامات نتيجه‌ای در بر نداشته است.

احمدی خاطرنشان کرد: محصولات توليدی داخلی نسبت به قيمت خود از کيفيت مناسبی برخوردارند، اما در مقايسه با محصولات جهانی کيفيت پايينی دارد.

وی با تاکيد بر لزوم ثبات اقتصادی برای حل مشکلات صنعت خودرو تصريح کرد: ارز بايد تک نرخی شود تا حتی در صورت گران شدن آن، عده‌ای نتوانند با استفاده از سوبسيد و رانت بازار را به دست بگيرند.

رييس انجمن خودرو نيرومحرکه اصفهان اضافه کرد: دولت بايد نظارت داشته باشد، اما قيمت‌گذار نباشد در اين صورت بازار به صورت رقابتی در می‌آيد و کيفيت، قيمت‌ها را تعيين می‌کند.

وی با بيان اينکه تلاش مسوولان برای حل مسايل اين صنعت تاکنون به جايی نرسيده است، گفت: از سوی استانداری، سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت تاکنون جلسات زيادی برگزار شده و اقداماتی صورت گرفته اما به نتيجه نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016