چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع يک سلسله انفجار در منطقه تحت کنترل حزب‌الله لبنان

راديو بين المللی فرانسه ـ ارشاد عليجانی - يک زاغه تسليحات در منطقه‌ای که تحت کنترل حزب‌الله لبنان قرار دارد، طی يک سلسله انفجار در جنوب لبنان منهدم شد. در اثر اين حادثه ٩ نفر کشته و ٧ نفر ديگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يک سری انفجار قوی در منطقه‌ای تحت کنترل حزب الله لبنان به وقوع پيوست که يکی از آنها در يک ساختمان محل نگهداری تسليحات در منطقه‌ای تحت کنترل حزب‌الله لبنان صورت گرفته است؛ اين انفجار به تأييد شاهدين محلی رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساکنين محلی تأييد کرده‌اند که اين انفجار قوی در ساختمانی در حال ساخت صورت گرفته است؛ اين ساختمان که به عنوان زاغه تلسيحاتی از آن استفاده ميشده، در منطقه "بکعا" قرار دارد، منطقه‌ای که تحت کنترل نيروهای حزب الله لبنان است.

بر اساس اين گزارش، ده‌ها آمبولانس به اين منطقه اعزام شده‌اند و اعضای حزب‌الله لبنان اين منطقه را محاصره کرده‌اند که مشاهده اتفاقات را ناممکن ساخته است.

لازم به ذکر است، حزب الله لبنان، گروهی شبه نظامی است در جنوب لبنان که از حمايت مالی و نظامی جمهوری اسلامی ايران و سوريه برخوردار است.

اين انفجارها، در حالی صورت ميگيرد که مقامات عالی اين گروه شبه نظامی، از جمله سيد حسن نصر الله، طی ماه‌های اخير و با بالا گرفتن تب حمله نظامی اسراييل به ايران، اعلام کرده اند در صورت اين اقدام از سوی تل آويو، آنها نيز بنوبه خود عليه اسرائيل وارد جنگ شده و اين کشور را موشک باران خواهند کرد.

در همين راستا، چندی پيش آموس گلعاد- رئيس هيئت ديپلماتيک و امنيتی وزارت جنگ اسرائيل، اعلام کرده بود: زرادخانه حزب‌الله لبنان دارای ٧٠ هزار موشک است که اسرائيل را مورد هدف قرار خواهد داد.

به نوشته روزنامه اسرائيلی "جروزالم پست"، گلعاد در جريان سخنرانی‌اش در اجلاس سران جهان در زمينه مبارزه با تروريسم اظهار داشت: حزب‌الله لبنان دارای ذخاير موشک‌های مختلف است و اين زرادخانه مملوء از موشک‌های بسيار پيشرفته‌تر از موشک‌های قبلی است که پيش از جنگ دوم لبنان در اختيار داشت.

در همين چهار چوب، وزير دفاع اسراييل، ٣١ تير ماه سال جاری اعلام کرد که اين کشور در انديشه اقدام نظامی احتمالی عليه حزب‌الله لبنان، برای ممانعت از دست يابی اين گروه شيعه لبنانی به موشک‌ها و سلاح‌های شيميايی سوريه است.

ايهود باراک، در مصاحبه با شبکه ١٠ تلويزيون اسراييل، تأکيد کرد که به ارتش اين کشور دستور داده تا با گسترش فعاليت‌های اطلاعاتی خود آنچه را که برای انجام يک عمليات نظامی لازم است فراهم آورد. اسراييل در حال پيگيری احتمال انتقال محموله‌های تسليحات پيشرفته از قبيل موشک‌های ضد هواپيما يا موشک‌های زمين به زمين، ازسوريه به حزب‌الله لبنان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016