جمعه 14 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطیب نماز جمعه تهران: قوای سه گانه دست در دست یکدیگر مشکلات اقتصادی را برطرف کنند

تهران- خطیب جمعه این هفته تهران ، تنها راه حل مشکلات اقتصادی را تعامل مسوولان با یکدیگر و با مردم دانست و اظهار داشت: هر سه قوه باید دست به دست هم دهند تا از فشار بر ملت بزرگ و فداکار ایران کاسته شود.
[قوای سه گانه دست در دست یکدیگر مشکلات اقتصادی را برطرف کنند]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله ˈاحمد خاتمیˈ درسخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: منصفانه آن است که بگوییم بخشی از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی است اما باید واقع بین بود و نباید دلایل دیگر را نادیده گرفت.

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد : نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اخلالگران اقتصادی را در داخل کشور شناسایی و با آنها برخورد جدی کنند.

وی که در مورد شرایط داخلی کشور سخن می گفت، ادامه داد: در کشور وضع عادی است، با وجود مشکلات شرایط بحرانی نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کشورهایی که ایران را تحریم کرده اند، خود بحران زده هستند، گفت: آنها با مشکلات بسیار اقتصادی و اجتماعی مواجه هستند و سران این کشورها قادر به ساماندهی اوضاع داخلی خود نیستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا به اندازه جمعیت ایران فقیر دارد، یادآور شد: این رقم را آمارهای خود این کشور اعلام کرده است.

**جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران

امام جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فشار دنیای استکبار به ایران یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، متذکر شد: آنچه آنها می خواستند در هشت سال جنگ تحمیلی به دست آورند، نیاوردند اما امروز تلاش می کنند که در جنگ تحمیلی اقتصادی به دست آورند.

خطیب جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران همچون هشت سال جنگ تحمیلی در برابر فشارها ایستادگی کرده و تزلزل نمی یابد، اظهار داشت: این فشارها طول نخواهد کشید. ملت ایران ثابت کرده که در فشارها فرسوده نمی شود و تجربه کرده که در مشکلات چگونه زندگی کند اما آنها (تحریم کنندگان) این را تجربه ندارند.

وی گفت که به فضل خدا ملت ایران، دشمنان را فرسوده کرده و از میدان خارج خواهد کرد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه البته نباید سوءتدبیرها را نادیده گرفت، ادامه داد: ˈنمی خواهم تنها یک قوه را خطاب قرار دهم بلکه روی سخن من با سه قوه است.ˈ

امام جمعه موقت تهران با تاکید مجدد بر تعامل سه قوه در حل مشکلات مردم تصریح کرد: مسوولان باید بدانند بگومگوهای رسانه ای آنان، دشمنان را شاد و دوستان را می رنجاند. باید این بگومگوهای رسانه ای را کنار بگذارند چرا که به ضرر مردم است.

خاتمی گفت: انتظار از مسوولان این است که با همدلی مشکلات را حل کنند، فرافکنی نه دردی را درمان و نه مشکلی را حل می کند.

وی یادآور شد که مردم به صراحت می گویند ما مسوولان را با واسطه یا بی واسطه انتخاب کرده ایم و از آنها می خواهیم در حد توانشان مشکلات را حل کنند.

وی این درخواست را حق طبیعی مردم دانست و گفت: در مقابل مردم نیز توجه کنند اگر زندگی سعادتمندانه، عزتمندانه و تسلط بر سرنوشت خود را می خواهند، این هزینه ها را دارد و هر ملتی هم که بخواهد چنین زندگی داشته باشد با این هزینه ها مواجه می شود.

خاتمی با اشاره به اینکه در یکی از سخنرانی هایش به نقل از او گفته شده که مردم ،در برابر گرانی ها آخ هم نگویید، افزود: ˈدروغ به این بزرگی، مگر می شود در برابر این گرانی های چیزی نگفت، حرف آن روز من این بود برخورد دشمن پسند نداشته باشیم، این حرفی است که شما مردم هم قبول دارید، رنجش حق طبیعی شماست اما دشمن آشوب و بلوا را می خواهد.ˈ

وی توضیح داد: ˈوزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته است که هدف غرب از فشار به ایران ایجاد آشوب برای وادار کردن مسوولان بر عقب نشینی از مواضع و پیشرفت های کشور است. من می گویم این رفتار را نداشته باشیم وگرنه چه کسی می گوید آخ نگویید.ˈ

**بازاریها پای انقلاب ایستاده اند

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم یکصدا تا آخر به پای انقلاب ایستاده اند، گفت: بازاریان در یکصد سال اخیر در هر قیام مردمی نقش ستودنی و مثال زدنی داشته اند و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همراه نظام اسلامی بوده و هستند.

وی ادامه داد: یقین دارم بازاری های انقلابی ما اجازه نخواهند داد دشمنان انقلاب از اعتراضات صنفی آنها سوءاستفاده کنند.

امام جمعه این هفته تهران در ادامه انتظار از همه مسوولان به ویژه قوه قضاییه را اینگونه بیان کرد: باید با اخلالگران و محتکران برخورد قاطع داشته باشید و از اقدام مناسب قوه قضاییه در برخورد با اخلاگران ارز قدردانی می کنم.

خاتمی خطاب به مردم با تاکید بر اینکه شایعات ابزار مهم جنگ روانی دشمن است، اضافه کرد: به شبکه بیگانه و دشمن اعتنایی نکنید، قرآن می گوید اصل در فاسق این است که دروغ می گوید مگر اینکه صداقتش ثابت شود و از مصادیق بارز فاسق، شبکه های بیگانه آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی و شبکه های وابسته به آنها است.

وی تاکید کرد که ملت بزرگ ایران آنچنان که در طول 33 سال ، سختی ها را پشت سر گذاشت با سرافرازی این سختی را هم پشت سرخواهد گذاشت.

**منافقین گروهکی جهنمی، آمریکایی- صهیونیستی است

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین گفت: آمریکا نام سازمان جهنمی منافقین را از فهرست تروریست ها خارج کرد تا بتوانند در کشورهای اروپایی به زندگی حیوانی، ذلیلانه و حقیرانه خود ادامه دهند.

خاتمی به چند نکته در مورد گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت: آنها بیش از 16 هزار نفر از مردم کشور ما را ترور کرده و به شهادت رساندند، شیوه آنها در ترور این بود؛ هر کدام از مردم که ظاهری حزب الهی و مذهبی داشتند، ترور می کردند.

خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه آنها شهدای محراب، عالمان بزرگ، مسوولان خدمتگزار را ترور کردند، تصریح کرد: برخی از این ترورها به دستور مستقیم آمریکا بود، آمریکایی ها عناصر موثر در کشور ما را شناسایی می کردند و دستور ترور آنها را می دادند.

خاتمی با یادآوری این نکته که شهیدانی همچون بهشتی، رجایی و باهنر اصولگرایی انقلاب را احیا کردند، گفت: منافقین حقیرتر از آن بودند که بتوانند وارد این عرصه شوند از ابتدا آنها نوکر آمریکا بودند و ترورهای آنها محدود به مسوولان ارتش، سپاه و بسیج نبود بلکه آنها مردم را در کوچه و بازار ترور می کردند.

وی به شهادت رساندن 641 کارگر، 593 کارگر متخصص، 401 کشاورز، 995 کاسب، 196 معلم، 973 دانش آموز و 300 دانشجو را از جمله اقدامات تروریستی آنها برشمرد.

امام جمعه تهران ادامه داد: آنها در عراق هم جنایت کردند. این سازمان جهنمی از ابتدا آمریکایی - صهیونیستی بود و در همان حال شعارهای ضدامپریالیستی هم سر می داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی با طرح این سوال که دولت آمریکا با خارج کردن نام منافقین از لیست تروریست ها به دنبال چیست؟، گفت: آنها می خواهند بگویند که تمام قد به مبارزه با انقلاب آمده اند و همه دنیا می داند که امروز آمریکا ستاد مبارزه با انقلاب اسلامی است.

وی گفت: حرف ما این است؛ در این شرایط سخن از مذاکره با آمریکا به چه معناست؟ سخن من مبنایی است و سخن از فرد ندارم.

امام جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه امام (ره) 33 سال پیش فرموده اند که آمریکا شیطان بزرگ است، اضافه کرد: در این مدن شیطنت آمریکا کمتر نشده و 33 برابر شده است.

به گفته وی، امروز ایران را سر میز مذاکره نشاندن هدف استراتژیک آمریکا است چرا که آمریکا به اقتدار ایران اسلامی واقف است و آنها خود اذعان دارند که انقلاب های منطقه برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه امروز آمریکا در رابطه با ایران در بدترین شرایط است، تصریح کرد: اوباما رییس جمهوری آمریکا تیرماه امسال پس از تحریم ها گفته بود ایران تا یکماه دیگر تسلیم می شود در حالی که ملت ایران به فضل الهی همچنان سرافراز، شجاع، مقتدر و با صلابت ایستاده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016