دوشنبه 17 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرانی نان، دستمزد کارگران نانوا را هم کاهش داده است


• به دليل افزايش قيمت ناگهانی که بر اثر طرح هدفمندی يارانه ها رخ داد و به خصوص بعد از خرداد ماه که ۳۰ درصد به قيمت انواع نان اضافه شد، حقوق بسياری از کارگران نانوايی هاکاهش يافته است.


رئيس انجمن صنفی کارگری نانوايی‌های استان همدان از حقوق و دستمزد اندک کارگران نانوايی‌های سطح استان انتقاد کرد و آن را به دليل اجرای ناصحيح طرح هدفمندی يارانه‌ها دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فتحعلی نيازی در توضيح اين مطلب به ايلنا گفت: کارگران نانوايی‌ها در وضعيت اقتصادی بسيار بدی به سر می‌برند و حقوق تعيين شده برای آن‌ها کفاف هزينه‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد.

وی با اشاره به تاثيرات منفی طرح هدفمندی يارانه‌ها بر زندگی کارگران گفت: به دليل افزايش قيمت ناگهانی که بر اثر اين طرح رخ داد و به خصوص بعد از خرداد ماه که ۳۰ درصد به قيمت انواع نان اضافه شد، حقوق بسياری از کارگران نانوايی‌ها کاهش يافته است.

نيازی ادامه داد: اين مسئله موجب شد مردم نان کمتری بخرند و به تبع آن نيز ميزان پخت نانوايی‌ها کاهش يافت. از طرفی سياست مسئولان استان صدور مجوز و ايجاد تسهيلات برای تاسيس نانوايی‌های جديد است که موجب افزايش اين واحد‌ها در سطح استان شده است. همه آنچه گفته شد موجب شده است تا کارفرمايان اين واحد‌ها حقوق کمتری را به کارگران خود پرداخت کنند.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگری نانوايی‌های کل کشور در پايان با انتقاد از عدم نظارت وزارت کار بر نانوايی‌ها اعلام کرد: متاسفانه نظارتی از سوی وزارت کار بر مسائل بهداشتی و ايمنی و مهم‌تر از همه دستمزد کارگران وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016