پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد منتظری: آزادی فعالان سياسی کافی نيست، بايد به بدنه نظام بازگردند، شرکت در انتخابات را لازم می دانم

ندای سبز آزادی: احمد منتظری با تاکيد بر استفاده از همه نيروهای سياسی کشور اظهار داشت: برای حل مشکل امروزکافی است که در مجلسی که سران قوا و رهبری هستند، اينها حضور داشته باشند، آزادی آنها کافی نيست، بايد به بدنه نظام برگردند و مسئوليت بر عهده داشته باشند.

او که در جلسه سرای اهل قلم می گفت، اظهار داشت:" چرا هنگام جنگ دور هم جمع شويم، بياييد با وحدتمان از جنگ پيشگيری کنيم، کسی انتظار ندارد که مسئولين اقرار و اعتراف به اشتباه کنند، توبه عمل است، بياييد عملاًبه قانون اساسی برگرديم. قانون اساسی که فقط اصل ولايت فقيه ندارد، هیأت منصفه ای که در قانون برای جرائم سياسی پيش بينی شده، بسيار مترقی است، برای اين است که قضاوت عادلانه شود و يک طرف دعوی خود قاضی نباشد، چيزی که الان جريان دارد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرزند آيت الله منتظری معتقد است: برای حل مشکل امروزکافی است که در مجلسی که سران قوا و رهبری هستند، اينها حضور داشته باشند، آزادی آنها کافی نيست، بايد به بدنه نظام برگردند و مسئوليت بر عهده داشته باشند.

او در ادامه افزود: بياييد از اين حالت جنگ و ستيز دست برداريم و با دنيا مسائل مان را حل کنيم، دنيا چيزی از ما نمی خواهد، آنها بی اعتمادند، اگر الان حمله ای عليه ما بشود، جامعه جهانی عليه ما قضاوت می کند، افکار عمومی حق را به مهاجمين می دهد و اگر ما گفتگو نکنيم و وحدت پيدا نکنيم، ما را محکوم می کنند.

به گزارش وبسايت شخصی مهدی خزعلی، فززند آيت الله منتظری، در مورد بهاييت سئوال شد و جواب دادند که از بهاييت دفاع نکردند، از حقوق شهروندی بهايی ها دفاع شد و حتی شيرين عبادی که سئوال کرد:" من مسلمانم، آيا جايز است وکالت بهايی را عهده دار شوم" فرمودند:" وکالت جايز است، شما از دين آنها دفاع نمی کنيد، از حقوق آنها دفاع می کنيد، اگر کنار کشيدن موجب ظلم به آنها شود، وظيفه است"

در مورد ولايت مطلقه فقيه سئوال شد و او گفت:" آيت الله منتظری ولايت مطلقه را حتی برای رسول الله قبول نداشتند و نص صريح قرآن نيز بر اين دلالت دارد که ولايت مطلق نيست و مقيد است، بعضی ها مثل آقای آذری قمی در آن مسابقه تا آنجا پيش رفتند که گفتند ولايت فقيه حتی می تواند توحيد را تعطيل کند و البته اواخر عمر حتماً نظرشان عوض شده بوده است.

ور در مورد موضع جبهه آزادی که بدون شرط وارد رقابت های انتخاباتی شده است و انتخابات را يک حق و فرصت می داند، سئوال شد و منتظری اظهار داشت:" من شرکت در انتخابات را لازم می دانم و بايد تلاش کرد تا شرايط مهيا شود".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016