جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله انتحاری در چابهار دو کشته و چند زخمی به جا گذاشت

حمله انتحاری در چابهار در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان، دو کشته و چند زخمی به جا گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فردی که قصد ورود به مسجد امام حسین در چابهار را داشت، با ممانعت ماموران امنیتی رو به شد و نتوانست وارد مسجد شود. او کمربند انتحاری خود را در فاصله چند صد متری مسجد منفجر کرد و خود را کشت.

این حادثه پس از برگزاری نماز جمعه روز ۲۸ مهرماه رخ داد.

علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران گفته است که این وزارتخانه در حال بررسی جزییات این حادثه انتحاری است.

او از کشته شدن دو فرد بسیجی و زخمی شدن پنج نفر خبر داده است.

محمد مرزیه، دادستان زاهدان، گفته است که در این حادثه دو کودک خردسال و یک مامور نیروی انتظامی مجروح شده اند.

از هویت فرد مهاجم هنوز خبری منتشر نشده است.

یعقوب جدگال، نماینده مردم چابهار در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که "افرادی که دست به حمله انتحاری امروز زده‌اند، بازماندگان گروه‌های تروریستی قبل هستند و هدف آنها چیزی به جز تفرقه‌انگیزی میان شیعه و سنی و اقوام مختلف در منطقه نیست."

استان سیستان و بلوچستان در سال های اخیر شاهد اقدامات خشونت آمیزی مانند بمب گذاری، حمله به ماموران دولتی، گروگانگیری و در مواردی کشتن گروگان ها بوده که عمدتا به گروه "جندالله" نسبت داده شده است.

جندالله خود را یک جنبش مدافع حقوق سنی های ساکن استان سیستان و بلوچستان معرفی می کند هر چند جمهوری اسلامی و چند کشور دیگر، از جمله ایالات متحده، آن را یک سازمان تروریستی می دانند.

مقامات قضایی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان، در سال های گذشته، از بازداشت، محاکمه و اعدام اعضا و افراد مرتبط با جندالله خبر داده اند.

در آذر سال ۸۹ نیز وقوع دو انفجار در شهر چابهار، تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت که یکی از این انفجارها در مسجد امام حسین در مراسم عزاداری تاسوعا رخ داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016