چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به جداکردن دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه پیام نور مریوان

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت حراست دانشگاه پیام نور شهر مریوان در استان کردستان از ابتدای سال تحصیلی جدید برای تعدادی از دروس عمومی این دانشگاه اقدام به تفکیک دانشجویان دختر و پسر کرده و از آغاز سال تحصیلی این کلاسهای به صورت مجزا برگزار می شود.

صدها تن از دانشجویان سه شنبه دوم آبان در ادامه اعتراض به تفکیک کلاس های بعضی از درسهای عمومی طوماری را امضا کردند. در این طومار« تک جنسیتی» کردن کلاسها به عنوان بی احترامی به شخصیت دانشجویان قلمداد شده و از مسولین دانشگاه خواسته اند که روند تک جنسیتی کردن کلاسهای متوقف شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته این فعال حقوق بشر از دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۱ دانشجویان این دانشگاه در راستای اعتراض به جدایش اعمال شده به صورت گروهی به کلاسها وارد شده و اعتراض خود را به این سیاست تفکیک دانشجویان در این دانشگاه اعلام کردند. در این حرکت اعتراضی تعدادی از دانشجویان پسر در کلاس دانشجویان دختر و تعدادی از دانشجویان دختر در کلاسهای مجزای پسران شرکت کرده و آنها اعلام کرده اند در روزهای آتی نیز به اعتراضات خویش در این دانشگاه ادامه خواهند داد.

دانشجویان پیام نور مریوان به سبب انجام تحمعات اعتراضی نسبت به سیاست های وزارت آموزش عالی در طی سالهای گذشته از سوی اداره اطلاعات این شهر و حراست دانشگاه تحت فشار بوده و چندین نفر از آنها نیز در این مدت بازداشت و بعدا با تودیع وثیقه آزاد شده اند.

به گفته منبع یاد شده تفکیک یاد شده در تعدادی از درسهای عمومی دانشگاه به خصوص فارسی عمومی و زباد خارجه صورت پذیرفته است. تا زمان نگارش این خبر حراست دانشگاه در قبال این حرکت اعتراضی عکس العملی انجام نداده است.

دانشگاه پیام نور مریوان در ورودی شهر مریوان قرار دارد و دارای حدود ۳۴ رشته دانشگاه و نزدیک به دو هزار دانشجو است. اکثریت دانشجویان بومی و اهل شهرستان مریوان هستند. تعدادی دیگر از دانشجویان از شهرهای اطراف و دانشجویانی نیز از شهرهای مختلف استان کرمانشاه به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016