چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: ۵۰ نفر در جريان اخلال‌ در بازار ارز دستگير شدند

ايسنا ـ وزير اطلاعات تعداد دستگيرشدگان در جريان اخلال‌ بازار ارز را ۵۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسمين مصلحی در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در خصوص تعداد دستگيرشدگان اخلال‌گری در بازار ارز اظهار کرد: آن ۴۰ نفری که از سوی دستگاه قضايی اعلام شده بود، بخشی از دستگيری‌ها است که تعداد افراد دستگير شده حدود ۵۰ نفر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا مصلحی در رابطه با بازار ارز، اظهار کرد: در اين موضوع عوامل مختلفی دخالت و تاثيرگذاری دارند. ما به عنوان دستگاه امنيتی مسووليت پيگيری بخشی از اين عوامل را داشتيم. بحمدالله با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور توانستيم اخلال‌گران را که بخشی از آن‌ها دون‌پايه و بخشی ديگر ثابت بودند، شناسايی کنيم.

وزير اطلاعات افزود: نتايج خوبی از دستگيرشدگان به دست آمد؛ از جمله نقشی که بيگانگان به ويژه شبکه‌های تلويزيونی در اين راستا ايفا می‌کنند و مردم ما بايد به اين موارد توجه داشته باشند. البته ملت ما همواره هوشيار بوده است. مردم بايد نسبت به اقدامات بيگانگان مراقب باشند.

وی به افرادی از جمله «ضدانقلاب‌ها و فتنه‌ای‌ها که با بيگانگان همراهی می‌کنند»، هشدار داد: از اين فضا در راستای اهداف فتنه‌گری خود عليه انقلاب استفاده نکنند زيرا وزارت اطلاعات نوع حرکت آن‌ها را رصد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش ديگری از اخلال‌گران، افراد در صحنه و ميدان هستند. در خصوص دستگيری‌هايی که مربوط به وزارت اطلاعات است بايد بگويم بخشی از آن‌ها نقش ثابتی در اخلال‌گری داشتند و از يک فرصت استفاده کرده‌اند تا در بازار اخلال ايجاد کنند. ما نوع اقدامات آن‌ها را شناسايی کرديم و اطلاعات خوبی به دست آمده است که در کنترل‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گيرد.

وزير اطلاعات افزود: بخش ديگر افراد، دون‌پايه هستند که نقش عامل را داشتند. ما تاکيد می‌کنيم که اجازه اخلال و سوء استفاده از اين موقعيت را نخواهيم داد.

مصلحی در پاسخ به سوال ايسنا که مجموع دستگيرشدگان چند نفر هستند؟ گفت: آن چند نفری که از سوی قوه قضاييه اعلام شد، بخشی از دستگيری‌هاست. لازم به ذکر است که بخشی از دستگيری‌ها در مرکز و بخشی ديگر در استان‌ها صورت گرفته است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: کشورهای اطراف ما که در جهت اخلال‌گری به سرويس‌ها و بيگانگان دارند کمک می‌کنند، بايد حواس‌شان باشد، ما اقدامات آن‌ها را رصد می‌کنيم.

وزير اطلاعات يادآور شد: تعداد افراد دستگير شده متفاوت است منظور اين است که در مورد برخی، مدت بازجويی کوتاه است و نياز به ماندن آن‌ها نيست و در مجموع تعداد دستگيرشدگان حدود ۵۰ نفر است.

خبرنگار ديگری درباره فردی به نام جمشيد بسم‌الله خواستار توضيحاتی شد که مصلحی گفت: در مورد افراد تا زمانی که مسير قانونی طی نشده اجازه دهيد صحبتی نکنم.

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال که گردش مالی اين افراد چه ميزان بوده است؟ گفت: همان‌طور که گفتم در اين خصوص بعضی‌ها به صورت ثابت و برخی دون‌پايه هستند، گردش مالی برخی از آن‌ها در بانک‌ها در کوتاه مدت قابل توجه است، نقش اين افراد اين بوده که بيشتر فضای روانی ايجاد کرده‌اند که خوشبختانه مردم ما حواس‌شان به اين موضوع هست.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد حادثه روز جمعه گذشته چابهار و تلاش برخی از دشمنان برای تجديد قوای گروهک تروريستی ريگی، اظهار داشت: مشخص است که سرويس‌های بيگانه درصدد بر می‌آيند که گروه‌هايی را شکل بدهند و در واقع به دنبال راه‌اندازی مجموعه‌های مختلفی برای تحقق اهداف سوء خود هستند که از جمله اين اهداف سوء راه‌اندازی جنگ طايفه‌ای و مذهبی است و اين کار آنهاست.

وی افزود: وقتی يک گروهی سرکرده آن اين چنين دستگير می شود، آنها تلاش می‌کنند که اين مجموعه را تجديدقوا کنند و در اين ارتباط نيز تلاش‌هايی نيز داشته‌اند، ولی با هوشياری دستگاه‌های اطلاعاتی آنها موفق نشده‌اند و در قضيه چابهار نيز با هوشياری که وجود داشت آنها به اهداف خود نرسيدند.

وی همچنين در پاسخ سوالی درباره علت انفجار خط انتقال لوله گاز ايران به ترکيه در خاک ترکيه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکيه در اين زمينه در حال انجام اقدامات و پيگيری‌ها هستند و ما نيز تبادل اطلاعات با آنها در اين زمينه داريم.

وزير اطلاعات همچنين در مورد قطع امکان فعاليت شبکه‌های تلويزيونی و راديويی ايران از سوی برخی شرکت‌های ارايه دهنده خدمات ماهواره‌ای گفت: هدف آنها از اين اقدامات مشخص است و در واقع آنها می‌خواهند صدای واقعی مردم دنيا به گوش نرسد و در واقع اين اقدامات با ادعاهای آنها مبنی بر آزادی بيان و دموکراسی تناقض دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016