شنبه 6 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبريک جمعی از دوستان نسرين ستوده به او و جعفر پناهی

جمعی از دوستان نسرين ستوده به مناسبت دريافت جايزه ساخاروف به اين مدافع حقوق بشر زندانی که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد و نيز به جعفر پناهی، برنده ديگر اين جايزه تبريک گفته اند.

جايزه ساخاروف، جايزه حقوق بشر اتحاديه اروپا است که هر سال به کسانی داده می‌شود که در دفاع از حق آزادی بيان و حقوق بشر صدای خود را بلند کرده و قربانی ندای اعتراضی شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن پيام اين تبريک و امضا کنندگان آن به شرح زير است :


نسرين ستوده وکيل حقوق بشری ايرانی و جعفر پناهی فيلمساز سرشناس ايرانی جايزه ساخاروف را به نام خود و افتخار آن را به نام همه آزادانديشان ايرانی رقم زدند.

نسرين ستوده که اين روزها دستش از دامان عدالت برای موکلانش کوتاه است و سخنش برای گرفتن کمترين حقوق خود به عنوان يک زندانی سياسی نيز به درهای بسته خورده است، تنها راه اعتراض را در اين ديده که بدن نحيفش را چون پرچمی به دست بگيرد و کام، به خوردن و آشاميدن ببندد. اما دنيا او را و حق خواهی اش را به ستايش نشسته است و اين جايزه دليلی بر اين ستايش است.

زمستان می گذرد و نام نسرينهای ستوده و جعفرهای پناهی در تاريخ کشورمان نه فقط به نيکی، که با افتخار برده خواهد شد.

اين واژه ها که آغشته هم به درد و هم به فخرند، تنها يادمانی است از اين دو عزيز، برای اينکه به آنها، به خودمان و به هموطنانمان تبريک بگوييم.

اميد به روزی که ديوارهای ستم فرو بريزد و حق، نه در جلوه جايزه، که بر زندگی مبتنی بر عدالت و برابری جلوه کند.

شيرين عبادی- خديجه مقدم- آسيه امينی - رضوان مقدم- مهناز پراکند - نيره توحيدی - پروين اردلان - سوسن طهماسبی - ديان علايی- کاوه کرمانشاهی - جلوه جواهری- نفيسه آزاد - مريم رحمانی - پرستو اله ياری - فروغ سميع نيا - بنفشه جمالی - کاوه مظفری - پرستو فروهر - پريسا کاکايی - مريم زندی - ناهيد ميرحاج - نوشين کشاورزنيا- ناهيد جعفری- پروين بختيارنژاد- هايده تابش - زهره اسدپور- ستاره هاشمی- محمد شوراب- مريم اهری - شادی صدر- مائده سلطانی- آيدا سعادت - سپيده يوسف زاده - شيرين فاميلی - نسيم سرابندی- زينب پيغمبرزاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016