چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما برای بار دوم رییس جمهور آمریکا شد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و نامزد حزب دمکرات‌، در انتخابات روز سه شنبه این کشور با شکست میت‌ رامنی‌ از حزب جمهوری‌خواه، برای بار دوم به ریاست جمهوری ایالات متحده برگزیده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ بر اساس گزارش ها، میت رامنی پیش از پایان شمارش آراء در جمع هواداران خود حاضر شد و با پذیرش شکست گفت برای باراک اوباما دعا می‌کند که در هدایت آمریکا موفق باشد. رامنی از پل رایان معاون خود قدردانی کرد و گفت او آینده درخشانی در حزب جمهوری‌خواه خواهد داشت.

نامزد جمهوری‌خواهان اظهار داشت زمان آن است که اختلافات حزبی را کنار گذاشته و برای آینده کشور با یکدیگر کار کرد.

باراک اوباما نیز در شیکاگو در میان هواداران خود حاضر شد و از همه کسانی که در این انتخابات شرکت کردند سپاسگزاری کرد.

رییس جمهوری آمریکا با قدردانی از رقیب خود، رامنی، اظهار داشت که قصد دارد با او برای همکاری‌های آینده دیدار کند.

باراک اوباما اختلاف عقیده در کشور ۳۰۰ میلیونی آمریکا و دموکراسی را طبیعی دانست و آینده‌ای بهتر را به شهروندان آمریکایی نوید داد.

رییس جمهوری آمریکا وعده داد برای کاهش کسری بودجه، قوانین مالیاتی و مهاجرتی و کاهش وابستگی به نفت خارجی با رهبران جمهوری‌خواه همکاری کند.

از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون این دومین بار است که یک رییس جمهور دموکرات برای دور دوم انتخاب می‌شود.

میت رامنی با شکست در ایالت سرنوشت‌ساز اوهایو، بر این سنت دیرینه صحه گذاشت که هیچ نامزدهای جمهوری‌خواه بدون پیروزی در این ایالت به کاخ سفید راه نخواهند یافت. ایالت‌های آیوا و اورگان نیز رای خود را به اوباما دادند.

باراک اوباما، در توئیتر خود از هواداران اش قدردانی کرد و گفت: «این (پیروزی) به خاطر شما به واقعیت پیوست.»

باراک اوباما رقیب جمهوری‌خواهش را در ایالت‌های سرنوشت‌ساز که رای آنها از پیش مشخص نبود شکست داد و توانست بیش از ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد.

اوباما در ایالت‌های کلرادو، نوادا، نیوهمپشایر، ویسکانسین و میشیگان که رای آنها از پیش مشخص نبود، توانست رقیب را شکست داده و فاصله رای الکترال خود را هرچه بیشتر کند.

اندکی پس از نیمه شب به وقت آمریکا، شمار رای الکترال اوباما ۲۸۱ و شمار رای الکترال رامنی ۲۰۳ اعلام شد. در اوایل بامداد چهارشنبه، اعلام شد که رییس جمهوری آمریکا ۳۰۳ رای الکترال و میت رامنی نیز ۲۰۶ رای به دست آورده است. شمارش آراء انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد.

هنگامی که شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، از پیروزی زود هنگام اوباما خبر دادند، هواداران وی در ستادهای انتخاباتی دموکرات‌ها حلقه زده و جشن و پایکوبی به راه انداختند.

شکست در ایالت نیوهمپشایر، جایی که اقامتگاه تابستانی رامنی در آن واقع است و شکست در ویسکانسین ایالت پل رایان، معاون رامنی، بسیار برای جمهوری‌خواهان سنگین بود.

این برای دومین بار است که میت رامنی برای ریاست‌ جمهوری نامزد می‌شود و طعم شکست را می‌چشد. رامنی در سال ۲۰۰۸ نتوانست نامزد اول جمهوری‌خواهان باشد و از کارزار انتخابات در درون حزب جمهوریخواه کناره گیری کرد.

در انتخابات روز سه‌شنبه همان طور که پیش‌بینی می‌شد جمهوری‌خواهان اکثریت در مجلس نمایندگان و دموکرات‌ها اکثریت در سنا را حفظ کردند. در این روز تکلیف ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان و یک سوم از سناتورها و ۱۱ فرماندار مشخص شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016