چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: اگر منافع نظام ايجاب کند با آمريکا حتی در قعر جهنم مذاکره می‌کنيم

مهر ـ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: اگر منافع نظام ايجاب کند با آمريکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد لاريجانی امروز در چهل و چهارمين گردهمايی معاونان آموزشی دانشگاهها که هم اکنون در دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است با بيان اينکه بصيرت در دانشگاهها به شدت مورد نياز است به بصيرت سياسی به عنوان يک نکته کليدی برای جامعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: منظورم از بصيرت چسباندن پوستر انتخابات رياست جمهوری بر در و ديوار نيست. وقتی ساير کشورها فرزندانمان را به عنوان يک نخبه جذب می کنند دل آدم خون می شود، ما مخالف تحصيل فرزندانمان در خارج از کشورمان نيستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در صورتی که فرزندان ما برای تحصيل علم به کشوری ديگر بروند و بعد برگردند هيچ مخالفتی وجود ندارد اما اگر آنها بروند و از مملکت خود کنده شوند، مصيبت بزرگی است. بصيرت سياسی در اينجا بدين معناست که اگر فرزندان ما به کره مريخ هم برای تحصيل بروند باز هم به کشور خود برگردند.

رئيس پژوهشگاه دانش های بنيادين در ادامه سخنان خود با بيان اينکه ايجاد بصيرت سياسی با تعهد محضری و به زور صورت نمی گيرد به سه رکن بصيرت سياسی اشاره کرد و گفت: سهم وضعيت، شناخت وظيفه و تشکيل اراده ای که به اندازه نياز برای انجام وظيفه قيام کنند سه رکن اصلی بصيرت سياسی است.

به گفته لاريجانی بصير کردن دانشجو يعنی مصلح کردن به تشخيص توانمندی اينکه در کجا قرار دارد.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه فرزندان ما برای آگاه شدن به سايت های خبری سرکشی می کنند، گفت: فرزندان ما از وقتی که به دنيا می آيند با دکمه کامپيوتر آشنا می شوند. در دنيای امروز عليرغم دسترسی زياد به اطلاعات نماها اما وضعيت شرايط از ۵۰ سال قبل سخت تر است.

وی افزود: فرزندانمان نبايد غرق در بهمن اطلاعات شوند بلکه لازم است بتوانند يک فرم وضعيتی را که نزديک به واقعيت است، پيدا کنند.

لاريجانی همچنين ضمن اشاره به مذاکره ايران و آمريکا افزود: مذاکره با آمريکا تابو نيست که ممنوع باشد. اوايل انقلاب عده ای از دوستان اصلاح طلب که سوپرراديکاليسم بوده اند، مذاکره با آمريکا را تابو می دانستند اما انگار روح القدوس در آنان نازل شد و تبديل به يک سوپرليبراليسم شدند.

وی گفت: زمان رياست جمهوری آيت الله هاشمی، نقشه تعامل با آمريکا چيده شد ناگهان آقای مهاجرانی در مقاله ای نوشت که مذاکرات آمريکا کار خوبی است اما بايد اعتراف کنيم که حريف آمريکا نمی شويم.

لاريجانی ادامه داد: اگر منافع نظام ايجاب کند با آمريکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنيم.

وی با بيان اينکه يکی از سياسيونی است که از ۳۳ سال گذشته تاکنون درباره مذاکره با آمريکا سخن گفته، اظهار داشت: البته استراتژی تعامل با دشمن را هم بايد داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016