دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالکریم لاهیجی: محمد جواد لاریجانی در مقامی نیست که در باره صلاحیت احمد شهید اظهار نظر کند

به گزارش رادیو فردا، محمدجواد لاریجانی، روز پنج‌شنبه، دهم شهریورماه، در گفت‌و‌گویی با تلویزیون جمهوری اسلامی، اتهام‌های وارد شده از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر درمورد ایران احمد شهید را «دروغین» خواند و گفت: «در دیدار با دبیرکل سازمان ملل مطرح شد که احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران، آدم بی‌ربط و بی تعهدی است». در پی آن، آقای عبدالکریم لاهیجی نایب رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و رییس جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران در بخشی از یک گفتگو با رادیو فردا در روز ۱۱ شهريور (۱ سپتامبر) از جمله گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد لاریجانی در مقامی نیست که در باره صلاحیت احمد شهید اظهار نظر کند. دیگر این که اگر مسایلی احمد شهید مطرح کرده درست نیست، اجازه دهند که احمد شهید به ایران برود، با قربانیان نقض حقوق بشر گفتگو کند، بیانات، مدافعات و ادعاهای آقای محمد جواد لاریجانی، رییس قوه قضاییه، رییس جمهور و دیگران و تمام مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی را بشنود و براساس مدارک و دلایل دو طرف یک گزارش مستند بدهد.

صحبت های محمدجواد لاریجانی مصرف داخلی دارد... او نه تحصیلات حقوقی دارد و نه چنان تخصص علمی دارد که بخواهد در باره حقوق بین الملل، قوانین بین المللی و سازمان ملل صحبت کند... تصمیمی که در مراجع سازمان ملل گرفته می شود یکی از منابع حقوق بین الملل است... کسی که از حقوق بین الملل هیچ گونه اطلاعی ندارد چطور به خودش جرات می دهد بگوید تصمیم های سازمان ملل برخلاف مقررات بین الملل است؟

[این گفتگو را با کليک این جا بشنوید]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016