پنجشنبه 18 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضائيه: جريان فتنه بدون توبه می‌خواهد به صحنه برگردد، فتنه تمام نشده است


قم - خبرگزاری مهر: معاون اول قوه قضائيه گفت: جريان فتنه در داخل کشور می‌خواهد بدون آنکه هزينه‌ای پرداخت کند و بدون آنکه از ظلم بزرگی که به نظام داشته توبه کند وارد صحنه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسی شامگاه چهارشنبه در همايش سالانه سخنرانان برجسته کشوری که از سوی هيئت رزمندگان اسلام در مجتمع فرهنگی ياوران مهدی(عج) برگزار شد در سخنانی با بيان اينکه عاشورا جلوه همه خوبی‌های عالم است، افزود: آنچه که باعث ماندگاری نظام جمهوری اسلامی شده عاشورا است که اين واقعه بزرگ دارای ابعاد و ظرفيت‌های فراوانی است که هر چقدر به آن پرداخته شود کم است.

وی عنوان کرد: بعثت، غدير و عاشورا مکمل هم هستند و هچ کدام يک از اين‌ها نمی‌تواند به تنهايی فراگير و عالم گير شود.

معاون اول قوه قضائيه در ادامه با بيان اينکه بعد از جنگ جهانی دوم جهان به دو قطب و قدرت شرق و غرب تبديل شد، افزود: با فروپاشی شوروی جهان تک قطبی پديد آمد که مهم‌ترين مانع آن اسلام و مسلمانان بود.

معاون قوه قضائيه افزود: آمريکا، انگليس و صهيونيست با همکاری با يکديگر مقابله فراگيری با اسلام و اسلام خواهی را از‌‌ همان زمان شروع و اين روند را به يک راهبرد تبديل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقشه‌های دشمنان در مقابله با اسلام ناب

وی با اشاره به نقشه دشمنان در مقابله با اسلام ناب ابراز داشت: ايجاد اختلاف در بين کشورهای اسلامی، حمله به کشورهای اسلامی همانند افغانستان و عراق، تشکيل گروه‌های تروريستی همانند القاعده، تشکيل امپراتوری های رسانه‌ای و خبری بخشی از اقدامات دشمنان در راستای مبارزه با اسلام است.

حجت الاسلام رئيسی عنوان کرد: در حال حاضر در جغرافيای ايران اسلامی بيش از چهار هزار کانال ماهواره‌ای قابل دريافت است که همه اين برنامه‌ها در راستای ايجاد جنگ روانی و جنگ نرم است.

وی اضافه کرد: اهانت به مقدسات يکی از حلقه های زنجير مبارزه با اسلام است که در اين راستا اخيرا فيلمی ساختند تا ببينند مسلمانان چه اندازه نسبت به مقدسات خود حساس هستند.

معاون قوه قضائيه در ادامه با اشاره به بيداری اسلامی در کشورهای منطقه ابراز داشت: بيداری اسلامی نبايد تحت الشعاع برخی از گفته‌ها قرار گيرد که اين انقلاب‌ها موفقيت آميز نبوده است همانگونه که در جريان ايجاد انقلاب اسلامی ايران نيز مشکلات فراوانی در ابتدای انقلاب وجود داشت.

عاشورا در ايجاد انقلاب اسلامی ايران نقشی اساسی داشت

وی تصريح کرد: عاشورا در ايجاد انقلاب اسلامی ايران نقشی اساسی داشته و انقلاب ايران نيز در ايجاد بيداری اسلامی در منطقه تاثيرگذار بوده است که امروز ايران اسلامی بعد از گذشت ۳۳ سال از انقلاب عليرغم همه مشکلات دارای بيشترين ثبات و امنيت است.

حجت الاسلام رئيسی عنوان کرد: دشمنان در سه ضلع به جنگ با انقلاب اسلامی آمده‌اند که يکی از اين اضلاع جريان تحريم‌ها است.

وی ادامه داد: آن‌ها بدنبال آن هستند که از فروش نفت ايران جلوگيری کنند و اگر هم ايران توانست نفت خود را به فروش برساند نگذارد پول وارد کشور شود تا از اين طريق مانع از ورود مواد اوليه برای کارخانجات و بخش‌های توليدی شود و اين امر موجب تعطيلی آن‌ها و باعث بيکاری و نارضايتی عمومی شود.

تحريم‌ها برای تسليم کردن ايران است

معاون اول قوه قضائيه با بيان اينکه امروز دشمنان به دنبال آن هستند تا بگويند همه مشکلات ناشی از تحريم‌ها است، افزود: آنها می‌خواهند عنوان کنند شرايط سخت اقتصادی در ايران به دليل ادامه فعاليت‌های هسته‌ای است و در واقع دشمنان می‌خواهند با ايجاد اينگونه تحريم‌ها ايران را وادار به تسليم کنند.

وی با بيان اينکه دشمنان قرارگاه قوی و اتاق جنگ اقتصادی را عليه کشور ما تشکيل داده‌اند، افزود: القاء نااميدی مردم از آينده نظام و مسئولان از ابعاد جنگ روانی دشمنان است و آنها می‌خواهند بگويند عدم توانمندی مسئولان باعث بوجود آمدن اين مشکلات است و در ‌‌نهايت تمرکز اصلی آن‌ها بر روی ولايت است.

حجت الاسلام رئيسی عنوان کرد: دامن زدن به اختلافات قومی و قبيله‌ای، تبليغ ناکارآمدی نظام و فعال کردن ضد انقلاب خارج نشين از ديگر اقدامات آنها است که در اين راستا همه گروه‌های ضد انقلاب را عليه انقلاب اسلامی دور هم جمع و آنها را بسيج کردند.

وی اضافه کرد: جريان فتنه امروز در داخل کشور در حال کار است و می‌خواهد بدون آنکه هزينه‌ای پرداخت کند و بدون آنکه از ظلم بزرگی که به نظام داشته توبه کند وارد صحنه شود.

معاون قوه قضائيه تصريح کرد: امروز در برخی از روزنامه‌های کشور القاء اينکه بايد سياست‌های خارجی کشور تغيير کند به چشم می‌خورد که اين امر در راستای‌‌ همان حرکات دوران فتنه است.

جريان فتنه در کشور تمام نشده است

وی با بيان اينکه جريان فتنه در کشور تمام نشده است افزود: جريان انحرافی که خود را به جايگاه ثروت و قدرت نزديک کرده بدنبال آن است تا با ارتباط با اصلاح طلبان به نحوی نسبت به نارسايی‌های اقتصادی کشور فرافکنی کند و اين تفکر را تبليغ کند که بايد با آمريکا مذاکره کرد.

حجت الاسلام رئيسی عنوان کرد: برخی از افراد ادبيات آنها در اين ايام تغيير کرده و ادبيات سازش را در پی گرفتند که اين ادبيات با ادبيات رهبری زاويه دارد و ادبيات عزت بخشی نيست.

وزرای دولت افراد پر تلاش و خدوم هستند

وی وزرای فعلی دولت را از افراد پر تلاش و خدوم برشمرد و افزود: وزرا با انگيزه در فکر حل مشکلات مردم هستند اما جريان انحرافی بدنبال سوء استفاده در زمينه‌های سياسی، فرهنگی و اقتصادی هستند که بايد مراقب آنها بود.

وحدت و نجات ملی از ادبيات جديد جريان فتنه است

معاون اول قوه قضائيه افزود: جريان فتنه و ضد انقلاب بدنبال بيان شعارهايی همانند انتخابات آزاد و القاء عدم کارآمدی اصولگرايان در اداره کشور هستند و بيان عباراتی همانند وحدت ملی و نجات ملی از ادبيات جديد آنها است.

وی با بيان اينکه در آستانه انتخابات بايد وحدت از سوی تمام جناح‌های علاقمند به انقلاب و نظام حفظ شود، عنوان کرد: همه بايد نسبت به اصول و محکمات انقلاب پافشاری کنند.

حجت الاسلام رئيسی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تمايل دارند دولت فعلی تا پايان دوره به کار خود ادامه دهد و با اتمام دوره فرود آزادی داشته باشد اما ايشان هيچگاه مخالف بيان مطالبه از مسئولان نيستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016