دوشنبه 22 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضائيه: بيماری مهدی هاشمی تائيد نشد، خيلی به اين زندانی امتياز داديم


مهر ـ سخنگوی قوه قضائيه با اعلام اينکه پزشکان سلامتی قلب و عروق مهدی هاشمی را تاييد کردند، گفت: خيلی به اين زندانی از زمان بازداشت تا بيمارستان امتياز داديم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسين محسنی اژه ای عصر دوشنبه در سی و نهمين نشست خبری سخنگوی قوه قضائيه با اشاره به انتشار بيانيه خانواده هاشمی اظهار داشت: خانواده آقای هاشمی چندی قبل با صدور بيانيه ای چند مطلب را مطرح و نسبت به بردن مريض از بيمارستان به اوين مطالب منتشر شده در رسانه ها و اقدامات بازپرسی مطالبی را مطرح کردند. بايد بگويم که دوست داريم به هر زندانی تا جايی که ممکن است توجه شود اما فراهم کردن آنچه که خانواده های زندانيان می خواهند برای ما مقدور نيست. البته بايد بگويم خيلی به اين زندانی از زمان بازداشت تا بيمارستان امتياز داده شد، که اگر برای ما مقدور بود به مابقی نيز تعلق می گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: خيلی به وی امتياز داده شد، اگرچه يک ماه بازداشت وی در انفرادی درست است، ولی او با خانواده ملاقات و چندين بار نيز با اعضای خانواده تماس تلفنی داشتند.

سخنگوی قوه قضائيه در مورد گله خانواده هاشمی از رسانه ها گفت: صرف نظر از تعابير فردی که متهم است و هنوز حکمی برای وی صادر و اين حکم قطعی نشده است، نبايد در رسانه ها موضوع مطرح شود البته اين موضوع صرف نظر تعابيری است که خانواده هاشمی بکار بردند که آن را تاييد نمی کنم.

محسنی اژه ای در مورد تحقيق از متهم نيز اظهار داشت: متهم مدعی است دلايل جرم به من گفته نشده است اگرچه بازپرس مستنداتی برای خود دارد و براساس مستندات به اتهام توجه دارد، از ناحيه بازپرس اتهاماتی متوجه متهم بوده که هنوز پرونده در مرحله تحقيقات است.

وی با اشاره به بستری شدن مهدی هاشمی در زندان افزود: اين فرد در تماس با خانواده خود اظهار می کند که دارای ناراحتی قلبی است که بلافاصله بازپرس به زندان دستور می دهد تا پزشک زندان او را معاينه کند اگرچه بعد از معاينه پزشک مورد خاصی نمی بيند. ضمن اينکه يک متخصص قلب نيز پس از معاينه و گرفتن نوار قلب می گويد که چيز خاصی را مشاهده نکرده است، اين در حالی است که با اصرار خانواده برای اينکه دکترهای مورد اعتماد مهدی را معاينه کنند با توجه به اينکه اين موضوع الزامی نداشت، اما بازپرس اجرای آن را بدون اشکال دانست به همين دليل دکتر ناظری با نظر خانواده روز دهم آبان اين فرد را معاينه کرد و گفت در معاينات ناراحتی قلبی مشاهده نمی شود، اما براساس توضيحات متهم و علائم بالينی ضروری است که متهم بستری و آنژيو شود.

سخنگوی قوه قضائيه ادامه داد: البته متعارف است کسی که در بازداشت موقت است ماموری به همراه او برود به همين دليل مهدی هاشمی به همراه مامور به بيمارستان مورد نظر خانواده اش برای آنژيوگرافی فرستاده شد در همين حين بازپرس تصور کرد که آنژيوگرافی زمان زيادی نمی برد و پس از اينکه روز دوشنبه به بيمارستان اعزام شد، پنجشنبه نيز مورد آنژيوگرافی قرار گرفت که در همين فاصله ملاقات هايی نيز از طرف خانواده انجام شد.

به گفته محسنی اژه ای پس از آنژيوگرافی پزشک اعلام می کند که مشکلی در قلب و عروق وجود ندارد و ظرف ۲۴ ساعت اگر مشکلی بوجود نيايد، می تواند مرخص شود البته فردای آن روز اظهارات ديگری مبنی بر اينکه نياز به آزمايشات ديگر است مطرح شد اما پس از ۲۴ ساعت با توجه به اينکه مشکلی برای او پيش نيامد، به زندان منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016