دوشنبه 22 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امروز، جلسه درباره مرگ وبلاگنويس باحضور ناجا، ادعای بروجردی: آثار ضرب وشتم ديده نشده

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه از برگزاری جلسه امروز کميسيون امنيت ملی برای پيگيری موضوع مرگ وبلاگ نويس در زندان با حضور مسئولان نيروی انتظامی خبر داد و گفت: طبق اطلاعات اوليه آثار ضرب و شتم در بدن اين فرد ديده نشده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علاءالدين بروجردی درباره پيگيری مرگ ستار بهشتی وبلاگ نويس در زندان، گفت: پيگيری مرگ اين وبلاگ نويس به کميته امنيت کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس واگذار شده است که رياست آن بر عهده محمدرضا محسنی ثانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بيان اينکه کميسيون در طول چند روز گذشته پيگير اين موضوع از پليس فتا بود، افزود:‌ ساعت ۱۴ امروز ( دوشنبه ۲۲ آبان ماه) جلسه‌ای برای پيگيری اين موضوع در محل کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با حضور مسئولان ناجا برگزار می‌شود.

وی با بيان اينکه پيگيری اين مسئله کار دقيق و حساسی است، تصريح کرد: در بررسی اين موضوع بايد مسئولان مربوطه حضور داشته باشند که در پايان جلسه، اطلاع رسانی درباره اين موضوع انجام می‌شود.

بروجردی با بيان اينکه بايد کار دقيقی درباره مرگ اين وبلاگ نويس انجام شود، يادآور شد: طبق اطلاعات اوليه آثار ضرب و شتم در بدن اين فرد ديده نشده است.

وی با بيان اينکه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در پيگيری موضوع‌ها بسيار دقيق عمل می‌کند، تاکيد کرد: در موضوع پيگيری واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هم برای بررسی موضوع مهدی دواتگری و صفر نعيمی‌رز دو عضو مجرب کميسيون اين ماجرا را پيگيری کردند و پس از ارائه اوليه گزارش به کميسيون، گزارش نهايی را هفته بعد به هيات رئيسه اعلام می‌کنند.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: کميسيون در رسيدگی به اين موضوع، کار دقيق و همه جانبه‌ای را با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌دهد.

احمد توکلی در جلسه علنی ديروز صبح مجلس شورای اسلامی گفت: وبلاگ‌نويسی به نام ستار بهشتی ظاهرا به اتهام اهانت به مسئولان به دليل فراخوان دادن در وبلاگ خويش بازداشت شده و در زندان جان باخت و چند روزی است رسانه‌های خارجی و دولت‌های غربی بر سر اين مسئله غوغا به پا کرده‌اند.

نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: چرا وزارت خارجه و دستگاه قضايی در خصوص اين وبلاگ‌نويس توضيح نمی‌دهند، چرا که در زندان مرگی اتفاق افتاده و بايد مسئولان پاسخ دهند و پاسخ‌شان نيز بايد قانع‌کننده باشد. من به کميسيون امنيت ملی مجلس توصيه می‌کنم که فعال شود و حقيقت را کشف کند.

***

زندان رباط کريم زير نظر قوه قضائيه نيست!

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، با بيان اينکه زندان رباط کريم (محل درگذشت ستار بهشتی وبلاگ نويس)، زير نظر سازمان زندان‌های قوه قضائيه اداره نمی‌شود، گفت: احتمالا زندان رباط کريم زندان نيروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.

حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره بازديد کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از زندان رباط کريم برای رسيدگی به پرونده مرگ وبلاگ‌نويس، گفت: کميسيون همواره از زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت سر‌زده بازديد کرده اما فعلا بازديد آن از اين مرکز قطعی نشده است.

نماينده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بيان اينکه با دستور رئيس مجلس شورای اسلامی بررسی درباره ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نويس به کميسيون سياست خارجی و امنيت ملی محول شده، افزود: اين کميسيون نيز رسيدگی درباره اين پرونده را به کميته امنيت واگذار کرده است و بر اين اساس قرار است کميته امنيت مجلس امروز دوشنبه (۲۲ آبان) بعد‌‌ از ظهر به صورت اختصاصی در اين باره تشکيل جلسه دهد.

سوری، افزود: رئيس سازمان امور زندان‌های کشور، اعلام کرده زندان رباط کريم، جزو سازمان زندان‌های قوه قضائيه نيست و دليل آورده که زندان‌ قوه قضائيه محلی است که زير نظر رئيس قوه قضائيه اداره شود و افراد با حکم و دستور قاضی در آن زندانی می‌شوند.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، تصريح کرد: احتمالا زندان رباط کريم زندان نيروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016