پنجشنبه 25 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرائتی: ديدن فيلم و خواندن روزنامه مانع رشد است

مهر ـ رئيس ستاد اقامه نماز کشور به مبلغات مذهبی گلستان خطاب به مبلغات گفت: مستحبات را روان و دقيق ذکر کنيد و ادای بزرگان را در نياوريد، برای هر فرد بايد ظرفيت و گنجايش خاصی در نظر گرفت تا مستحبات را بگوييد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی پيش از ظهر چهارشنبه در گردهمايی بزرگ مبلغات حوزوی و سنتی با محوريت آسيب شناسی خرافات و موهومات در جلسات بانوان گفت: مبلغات بايد به دختران جوان و نوجوان توجه بيشتری کنند و آنان را به عنوان جامعه هدف در نظر بگيرند.

وی خطاب به بانوان مبلغ افزود: در جلسات خود از خطبه های معتبر سخن بگوييد، واضح و روشن و روان حرف بزنيد تا همه افراد حاضر در جلسه آن را بفهمند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرائتی اظهار داشت: سخنرانی های ائمه و معصومين اغلب در يکی دو دقيقه خلاصه می شد که به دليل کلمات قصار بود، کم حرف بزنيد و برای سخنان خود نيز دليل و مستند داشته باشيد، از آيات و احاديث نيز با ذکر دليل و سند استفاده کنيد.

وی تصريح کرد: مستحبات را روان و دقيق ذکر کنيد، ادای بزرگان را در نياوريد، برای هر فرد بايد ظرفيت و گنجايش خاصی در نظر گرفت تا مستحبات را بگوييد.

فقيه عادل حجت در موضعگيری های سياسی باشد

قرائتی اذعان داشت: در موضع گيری های سياسی و ... خود حجت را فقيه عادل بی هوس در نظر بگيريد، حزب و...برای ما حجت نيست، فقيه عادل و بی هوس حتی اگر راهش غلط هم باشد حجت دارد.

وی ادامه داد: هر چيزی که به ذهنتان می رسد را با يک اسلام شناس در ميان بگذاريد، برخی حرف ها را نبايد بی مقدمه گفت زيرا خطرناک است، حديث های سنگين نقل نشود،برای هر حديث بايد منبع و دليل موثق داشته باشيم.

قرائتی تاکيد کرد: رويای صادقه يک هفتادم وحی است، بسياری از خوابها دروغ است، پس خوابها را نقل نکنيد و قرآن را که ۱۰۰ درصد وحی است را مورد استفاده قرار دهيد.

وی در ادامه گفت: مجالس خود را زود تمام کنيد، مفيد باشد و روی مسائلی چون نماز و آيين همسرداری تاکيد و شعر و تاريخ را در کمترين ميزان خود استفاده کنيد و بخشی از سخنان خود را به ترجمه آيات قرآن اختصاص دهيد و احاديث و روايات را از رو بخوانيد.

مبلغان فيلم نبينند

قرائتی خاطر نشان کرد: راه رشد شما اينست که فيلم نبينيد، من از ابتدای انقلاب فيلم نديده ام و روزنامه هم نمی خوانم، روزنامه باعث به روز شدن علم شما نمی شود بلکه تفسير بخوانيد، من نه فيلم ديده ام و نه روزنامه خوانده ام اما ۴۰ کتاب نوشته ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016