پنجشنبه 25 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: خبر عدم ضرب و شتم ستار بهشتی را رئيس پليس تهران به من داد

ايلنا ـ علاء الدين بروجردی در خصوص خبری مبنی بر بازديد از زندان رباط کريم که توسط يکی از اعضای کميسيون امنيت ملی منتشر شده بود به خبرنگار پارلمانی ايلنا گفت: ‌همچين قراری نداشته‌ايم.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: ‌به طور کلی و مستمر از استان‌های مختلف و از زندان‌های مختلف در داخل کشور برای انجام امر نظارتيمان بازديد می‌کنيم اما در خصوص اين مورد خاص در جلسه‌ای که در کميته امنيت ملی برگزار شده بود تصميمی اتخاذ نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در خصوص شهادت جمعی از زندانيان سياسی زندان اوين مبنی بر مشاهده علائم کبودی بر بدن ستار بهشتی اظهار داشت: ‌ وی از اوين خارج شده بودند و در بازداشتگاه فتا يعنی پليس فن آوری اطلاعات بودند.

نماينده بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص مسئوليت پليس فتا در اين زمينه نيز گفت: ‌ اتهام وی در چهارچوب شرح وظايف فتا است و بازداشت‌کنندگان نيز آن‌ها بودند.

بروجردی همچنين در خصوص گزارش فتا در زمينه اتهامات وی نيز گفت: ‌ما به اين بخش ورود نکرديم چون اصل قضيه برای ما بيشتر اهميت داشت چون فعلا مساله مهم اين است که او چگونه فوت شده است.

به دنبال اطلاعی که چند روز پيش در مورد مرگ ستار بهشتی به کميسيون داده شد، بنده با رئيس پليس تهران تماس گرفتم و بر اساس اطلاع اوليه‌ای که وی به من داد هيچ گونه ضرب و شتمی در اين ارتباط صورت نگرفته است.

وی افزود: کميته امنيت کميسيون امنيت ملی مجلس جلسه‌ای را برگزار کرد که اطلاع رسانی اوليه آن امروز در صحن علنی انجام شد که طی آن هم دادستان تهران و هم رئيس کل زندان‌‌های تهران در جريان بررسی حضور داشتند.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اينکه بعد از انتقال از زندان اوين به بازداشتگاه برای تکميل بازجويی‌ها اين فوت صورت گرفته است و به دنبال دستور قضايی، پزشکی قانونی کالبد شکافی را انجام داده، و آزمايش‌های متعددی هم اکنون در حال انجام است، طبيعتا اين مراحل زمان گير خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما در کميسيون منتظر اعلام نتايج هستيم و آقای مهدی دواتگری که سابقه طولانی قضايی دارند برای پيگيری اين موضوع مامور کرده‌ايم و طی نامه‌ای وی را به دادستان تهران معرفی کرده‌ايم تا اين موضوع را پيگيری کند.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه اين موضوع با دقت و موشکافی خاصی در حال انجام است، افزود: ما به عنوان مجلس مسئوليتی جز نظارت‌ها نداريم و قوه قضائيه بايد تصميم نهايی را در اين رابطه بگيرد.

وی در خصوص کبودی‌های مشاهده شده در بدن ستار بهشتی اظهار داشت: موضع گيری اوليه ما در اين رابطه بر اساس اطلاعی بود که رئيس پليس تهران به ما داد؛ البته بايد توجه کرد که عامل فوت مرتبط با اين مسئله است بايد حتما بر اساس آزمايشات دقيق پزشکی اين کار صورت بگيرد.

بروجردی گفت: يکی از نکاتی که ما دنبال می‌کنيم و در يکی از بندهای گزارش هم به آن اشاره شد، پيشگيری از حوادث مشابه است که به لحاظ نظارتی قوه قضائيه بايد در مورد آن توجه داشته باشند ولی اگر ما مسيری را طراحی کنيم در اين رابطه مثمر ثمر خواهد بود.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: برای تدوين قانون در اين رابطه به لحاظ تخصصی بودن موضوع يا قوه قضائيه بايد لايحه ارائه دهد يا همکاران ما در کميسيون قضايی طرحی را مطرح کنند ولی نياز به اين موضوع می‌تواند توسط دست‌اندرکاران مطرح شود.

بروجردی در خصوص اظهارات احمد بخشايش در صحن علنی و تکرار ادعاهای رسانه‌های بيگانه در اين خصوص، گفت: آقای بخشايش نظرات خودش را اعلام کرد و به نظر من حتما ما بايد در اظهار نظرها مبتنی بر واقعيت‌ها صحبت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016