پنجشنبه 25 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: رتبه پزشکی ايران در جهان، ۲۰ و رتبه داروسازی ايران ۱۴ است

خبرآنلاين ـ سلامت - وزير بهداشت گفت: ۱۰ سال پيش رتبه علمی ما در دنيا ۵۶ بود اما امروز به واسطه تلاش‌های اراده جوانان ايرانی و همت زحمتکشان حوزه سلامت کشورمان در ميان ۲۰۰ کشور جهان در زمينه پزشکی جايگاه بيستم را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرآنلاين؛ مرضيه وحيد دستجردی اين خبر را ظهر امروز در همايش گراميداشت ربع قرن فعاليت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد.

او رتبه داروسازی ايران ۱۶ جهان اعلام کرد و از رونمايی ۱۲۰ داروی جديد خبر داد: "پس از عرضه ۱۴ دارو در اواخر سال گذشته، که ۱۲ مورد آن داروی بيوتکنولوژيک بود تا پايان سال جاری نيز شاهد رونمايی ۱۰ داروی جديد خواهيم بود. علاوه بر اين تعداد دارو، ۵۶ دارو با فناوری بالا و ۳۰۰ قلم مواد اوليه را در دست حمايت داريم. با وجود تشديد و گسترش تحريم ها عليه ملت ايران، محققان و دانشمندان کشورمان به تلاش و جهاد علمی برای خودکفايی در زمينه تامين دارو ادامه می دهند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين رتبه داروسازی و خودکفايی در آن را وزير بهداشت درحالی اعلام کرده است که اکنون وزارت بهداشت با بحران دارويی و واردات مواد اوليه دارو مواجه است و خانم وزير بارها نسبت به آن هشدار داده (اينجا را بخوانيد).

خانم وزير در کاشان همچنين گفت: به پيشرفت‌های کنونی در حوزه سلامت و بهداشت قانع نيستيم. بر اين باور هستيم که با وجود تمام فشارها و تحريم‌های صورت گرفته اما با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندی‌های موجود کسب رتبه اول علمی منطقه و جهان دور از دسترس نيست.

او همچنين گفت: رشد کشورمان در بخش تحقيقات را چشمگير است؛ تعداد مقالات با نمايه ISI در ابتدای سال ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۱ افزايش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

۶۶ هزار تخت بيمارستانی ساخته می شود

وحيد دستجردی با اشاره به در دست مطالعه و بررسی بودن ساخت ۶۶ هزار تخت بيمارستانی در سراسر کشور گفت: بايد فضای فيزيک درمانی در کشور برای ارائه خدمات مناسب و مدرن باشد و از تجهيزات پزشکی که در شأن مردم است استفاده شود که اين بخش نقشه تحول نظام سلامت مورد بحث است.

در اين مراسم وزير بهداشت از تمبر اختصاصی يادبود ربع قرن فعاليت دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمايی کرد.

دستجردی همچنين در سفر خود به کاشان، بيمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد و ساختمان مرکزی مديريت حوادث و فوريت های اورژانس را افتتاح کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016