دوشنبه 29 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش وزارت اطلاعات از تلاش‌ها برای اتحاد اپوزيسيون نظام


ايسنا ـ وزارت اطلاعات با انتشار گزارشی تحليلی با عنوان «تلاش سازمان‌های جاسوسی آمريکا برای اتحاد شکست‌خورده عناصر ضد انقلاب خارج‌نشين»، اعلام کرد: به نظر می‌رسد به هيچ وجه اتحادی ولو به صورت ظاهری، بين اپوزيسيون نظام جمهوری اسلامی ايران شکل نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در گزارش وزارت اطلاعات آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«پس از شکست فتنه سال ۸۸، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی درصدد برآمدند تا با دادن تنفس مصنوعی به فتنه آن را احيا کنند. در همين راستا با راه‌اندازی نشست‌هايی در پاريس و لندن قصد ائتلاف و اتحاد اپوزيسيون جمهوری اسلامی را داشتند که البته با سوخت رفتن پروژه دولت در تبعيد و نفوذ سردار مدحی در عمق اين پروژه، تمامی نقشه‌های شوم سرويس‌های جاسوسی غرب نقش برآب شد.

پس از مطرح شدن پروژه "الماسی برای فريب"، عناصر اپوزيسيون به فحاشی عليه هم پرداخته و يکديگر را به مدحی شماره ۲ و ۳ و ... متهم می‌کردند. پس از گذشت يکسال از اين ماجرا با نزديک شدن به انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی سرويس‌های جاسوسی دست به کار شده و پيگير اتحاد اپوزيسيون شدند.

در همين راستا در دی‌ماه گذشته، پروژه ضدايرانی «هديه ۶۰» از سوی يکی از ديپلمات‌های فعال کشورمان در لبنان برملا شد. يکی از مهمترين اهداف اين پروژه ضد ايرانی، برقراری اتحاد اپوزيسيون از هم گسيخته برای احيای فتنه در آستانه انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی بود.

اولين نمايش به اصطلاح اتحاد اپوزيسيون در نشست استکهلم بود. جمعی از عناصر معاند نظام جمهوری اسلامی توسط "شهريار آهی"، بهايی، سلطنت‌طلب، مشاور و همدست رضا ربع پهلوی به اين نشست دعوت شده بودند. اين نشست که ادعا می‌شد توسط بنياد "اولاف پالمه" برگزار شده است، درحقيقت خرج نشست را سازمان جاسوسی سيا پرداخته بود. در اين نشست اجازه حضور هيچ رسانه‌ای را ندادند و علت اين کار را درخواست بعضی شرکت‌کنندگان عنوان کردند. حضور نداشتن رسانه‌ها برای پوشش خبری اين نشست عامل تفرقه و دعوا بين عناصر ضد انقلاب شد و تعداد زيادی از دعوت شدگان نيز از شرکت کردن در اين نشست سرباز زدند.

گفتنی است که دعواهای اپوزيسيون به اينجا ختم نشد و عده‌ای به دليل اينکه موضوع نشست آلترناتيو‌سازی بود در اين نشست شرکت نکردند. جالب‌تر آنجا بود که "آهی" مسئول برگزاری، آلترناتيوسازی را موضوع نشست عنوان می‌کرد ولی حسن شريعتمداری عضو موسس گروهک جمهوری‌خواهان اين مساله را تکذيب می‌نمود.

در حالی که ضد انقلاب، سرگرم حل و فصل و لاپوشانی افتضاح نشست استکهلم بود، خبر برگزاری نشستی ديگر در تاريخ ۱۲ اسفند يعنی روز برگزاری انتخابات، رسانه‌ای شد. پس از حضور پرشور ۶۴ درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و همچنين برملا شدن يکی پس از ديگری پروژه‌های ضد ايرانی سرويس‌های جاسوسی استکبار به دست سربازان گمنام امام زمان(عج)، اربابان آمريکايی و انگليسی ضد انقلاب را به عناصر شرکت کننده در نشست واشنگتن مظنون کرد؛ به همين دليل نشست واشنگتن نيز در تاريخ فوق‌الذکر لغو گرديد.

پس از گذشت يک ماه از آن تاريخ، باز دستگاه‌های جاسوسی دست به کار شدند تا نشستی در واشنگتن، برای خارج کردن اپوزيسيون از گيجی ناشی از سيلی محکم ملت ايران در ۱۲ اسفند‌ برگزار کنند.

نشست واشنگتن با عنوان "گذار به دموکراسی" با پول حکومت پادشاهی عربستان سعودی برگزار شد.

کنفرانس "گذار به دموکراسی" يکی از برنامه‌های ميز ايران در سازمان سيا می‌باشد که هدف از آن گرد هم آوردن طيف‌ها و گروهک‌های مختلف برانداز و محارب و فرقه‌های استعمار ساخته و ايجاد همگرايی عملياتی ميان آن‌هاست.

از اعضای اصلی برگزار کننده اين نشست می‌توان به "آرام حسامی" سخنگوی گروهک سکولارهای سبز و "محمد تهوری" همسر فاطمه حقيقت‌جو اشاره کرد. برگزارکنندگان بر آن بودند تا اين کنفرانس را به شکل کاملاً محرمانه و در پوششی مخفی در هتل همپتون (Hampton) برگزار کنند اما تجربه تلخ ناکامی برگزاری کنفرانس استکهلم، اجازه اين کار را به آن‌ها نداد.

قبل از نشست واشنگتن بود که "علی افشاری" عضو سازمان ادوار تحکيم وحدت در مقاله‌ای از چگونگی عملی کردن اتحاد اپوزيسيون پرده برداشت. وی در اين مقاله مدل شورای ملی مقاومت منافقين را راهکار اجرايی حال حاضر برای اتحاد ضد انقلاب معرفی می‌کند اما در اين ميان نبايد از نقش عناصر گروهک ملی - مذهبی در راستای اتحاد اپوزيسيون غافل شد. اين گروهک که به تازگی با تغيير شکل و محتوای سايت رسمی خود، فاز جديد جنگ روانی عليه نظام جمهوری اسلامی را در پيش گرفته است؛ در بخشی از همين سايت، پرونده‌ای ويژه در مورد اتحاد اپوزيسيون تشکيل داده است و به نوعی نقش بازوی فکری را بازی می‌کند.

"رضا عليجانی" يکی از عناصر افراطی گروهک ملی - مذهبی که ساکن پاريس می‌باشد و ارتباط نزديکی نيز با گروهک تروريستی منافقين دارد در سلسله مقالاتی به دنبال تئوريزه کردن چگونگی ايجاد اتحاد اپوزيسيون می‌باشد. گفتنی است؛ در اين مقالات خط و مشی سازمان منافقين نيز، کاملاً مشهود است.

در مجموع، با وجود اختلافات فاحش، به نظر می‌رسد به هيچ وجه اتحادی ولو به صورت ظاهری، بين اپوزيسيون نظام جمهوری اسلامی ايران شکل نخواهد گرفت و در حقيقت اين خواب پريشان سرويس‌های اطلاعاتی دشمن تعبيری نخواهد داشت؛ ان‌شاءالله»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016