سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات ديدار امروز جبهه اصلاح‌طلبان با محمد خاتمی

• در ادامه ديدار اعضای جبهه اصلاح طلبان با آيت الله هاشمی رفسنجانی و آيت الله سيد محمد خاتمی قرار است اين اعضا ضمن ديدار با سيد حسن خمينی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

ايلنا ـ ۱۸ گروه از اعضای جبهه اصلاح طلبان صبح امروز با سيد محمد خاتمی ديدار کردند. در اين ديدار که چهره‌هايی همچون مجيد محتشمی دبيرکل حزب آزادی، مصطفی کواکبيان دبير کل حزب مردم سالاری و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نيز حضور داشتند شرکت کنندگان به بيان ديدگاه‌های خود در زمينه سياسی و اقتصادی کشور پرداختند.

مجيد محتشمی دبير کل حزب آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به ديدار امروز جبهه اصلاح طلبان با سيد محمد خاتمی تصريح کرد: در اين ديدار شرکت کنندگان ضمن تاکيد بر حضور شايسته و پرشکوه در انتخابات آتی خواستار پذيرش رهبری رسمی همه احزاب اصلاح طلب توسط آقای خاتمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه تهيه منشور اصلاح طلبان از ديگر مواردی بود که اعضا به آن اشاره کردند، گفت: مقرر شد تا با امضای اين منشور همه اعضا به عضويت جبهه واحد اصلاحات درآيند.

دبير کل حزب آزادی با تاکيد بر اينکه همه اعضای شرکت کننده بر نامزد شدن آقای خاتمی در انتخابات آتی اتفاق نظر داشتند، تصريح کرد: تدوين راهبردهای انتخاباتی که پيش از اين در قالب طرح مناسک مطرح شده بود نيز در اين جلسه بار ديگر طرح شد و مقرر شد تا اين راهبرد در جهت اجماع بر روی کانديد واحد اصلاح طلبان مورد تعديل قرار گيرد.

وی افزود: ضرورت بازگشت همه گروه‌ها به اصل قانون اساسی از ديگر مواردی بود که در اين جلسه مطرح شد.
محتشمی با اشاره به سخنان خاتمی در اين جلسه يادآور شد: آقای خاتمی پس از شنيدن نظرات اعضا به توصيف حماسه حسينی و نقش محوری شيعه در طول تاريخ پرداخته و تفکر شيعی را اصل جداناپذير جامعه اسلامی دانست.

دبيرکل حزب آزادی همچنين عنوان کرد: آقای خاتمی قيام امام حسين (ع) را برای اصلاح‌گری توصيف کرده و ضمن تاکيد بر بيداری و آگاهی ملت‌ها در تعيين سرنوشت خود يادآور شد امام خمينی (ره) نيز با نگاه ارزشمند انقلاب اسلامی، اسلاميت را به درون مردم سوق داد و از اين طريق شاه را به زانو درآورد.

محتشمی با اشاره به تاکيد خاتمی بر انسجام ميان اصلاح طلبان اظهار داشت: علاوه بر اين رئيس جمهور سابق کشورمان با اشاره به حمله رژيم صهيونيستی به مردم بی‌دفاع غزه عنوان کرد که متاسفانه بار ديگر دنيای مدعی دروغين حقوق بشر بار ديگر در مقابل ظلم‌های وارد شده به مردم مظلوم غزه سکوت کردند در حاليکه اقدامات آن‌ها موجب انزجار همگان بوده و ما نيز آن را محکوم می‌کنيم.

وی همچنين تصريح کرد: آقای خاتمی در مورد ورود به بحث انتخابات نيز تاکيد داشت که دل اصلاح طلبان برای قدرت لک نزده است و معتقديم هر فردی که قانون اساسی را قبول داشته باشد از همه حقوق پيش بينی شده در قانون برخوردار است چرا که هيج تشکلی همه نظام نيست و نظام متعلق به همه گروه‌ها و افراد است بنابراين بايد تلاش کنيم نظام جمهوری اسلامی را انچنان که شايسته است به جهان معرفی کنيم.

دبير کل حزب آزادی با بيان اينکه در اين جلسه به مشکلات اقتصادی و معيشتی کشور نيز اشاره شد، گفت: آقای خاتمی اظهار داشت که بخشی از مشکلات معيشتی امروز تحت تاثير تحريم‌های غرب بوده که می‌توان با مديريت خردمندانه آن را به حداقل رساند بنابراين بايد تلاش کرد تا کشور به سمت آرامش حرکت کند.

بر اساس اين گزارش در ادامه ديدار اعضای جبهه اصلاح طلبان با آيت الله هاشمی رفسنجانی و آيت الله سيد محمد خاتمی قرار است اين اعضا ضمن ديدار با سيد حسن خمينی به بحث و تبادل نظر بپردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016