سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات ديدار جبهه اصلاح‌طلبان با هاشمی رفسنجانی، نظر هاشمی درباره لغو تحريم

مهر ـ دبيرکل حزب آزادی با تشريح جزئيات ديدار مجموعه ای از اصلاح طلبان با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، گفت: در اين ديدار هاشمی رفسنجانی بر حضور منسجم اصلاح طلبان در انتخابات با کانديدای مشخص تاکيد کرد.

مجيد محتشمی در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به ديدار دبيران کل احزاب جبهه اصلاح طلبان و برخی از چهره ها و شخصيت های اصلاحات با آيت الله هاشمی رفسنجانی در ساختمان مجمع تشخيص مصلحت نظام که عصر روز گذشته برگزار شد ، گفت: در اين جلسه مصطفی کواکبيان دبير کل حزب مردم سالاری و محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به عنوان سخنرانان جلسه به طرح ديدگاههای خود در زمينه انتخابات يازدهم رياست جمهوری و انتخابات دوره چهارم شوراها پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که خود نيز به عنوان دبيرکل جبهه آزادی در اين جلسه حضور داشته است، افزود: سخنرانان جلسه به نمايندگی از مجموعه اصلاح طلبان مشکلات پيش روی انتخابات و عدم انسجام و کم رغبتی که بين اصلاح طلبان برای حضور گسترده در انتخابات وجود دارد را مطرح و راهکارهايی را برای برون رفت از شرايط موجود پيشنهاد دادند که از جمله اين پيشنهادات ايجاد جبهه واحد اصلاح طلبان با حضور همه گروهها و تشکل های اصلاح طلب و بر پرهيز از انزوای اصلاحات بود.

محتشمی گفت: سخنرانان جلسه بر برگزاری انتخابات کاملا آزاد و رقابتی همچون انتخابات گذشته تاکيد و پرهيز از تک روی احزاب اصلاح طلب و انسجام هر چه بيشتر برای حضور قدرتمند در انتخابات را خواستار شدند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان افزود: همچنين در ادامه اين جلسه آيت الله هاشمی طی سخنانی مبسوطی بر حضور همه سليقه ها در انتخابات يازدهم در قالب تشکل های اصلاح طلب و اصولگرا و ايجاد همدلی و انسجام ملی تاکيد کرد.

به گفته وی هاشمی در اين جلسه بيان داشت که نارسايی های کنونی نتيجه برخی تندروی ها در مديريت کشوراست که بدنبال آن اجماع جهانی و تحريم های سختگيرانه بر عليه ايران بوجود آمده است که می شد با مدارا و تدابير مطلوب تری جلوی اين اجماع جهانی را گرفت.

دبيرکل حزب آزادی خبرداد که رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اين جلسه با اشاره تحريم هايی که سختگيرانه و با وجود حق وتوی چين و روسيه عليه ايران به تصويب رسيد گفته است که اگر قرار باشد زمانی تحريم ها برداشته شود؛ همان حق وتو بر لغو تحريم ها سايه خواهد انداخت و جريان استکباری بدنبال مطالبات و منافع بيشتری از لغو تحريم ها خواهد بود.

به گفته وی هاشمی در پايان بر ايجاد همدلی و انتخابات رقابتی و آزاد تاکيد کرده و خواستارحضور همه گروه ها و سلايق و آحاد مردم در انتخابات شده است.

محتشمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه نظر آيت الله هاشمی در اين خصوص طرح پيشنهادی اين جبهه برای انتخابات تحت عنوان "مناسک" چه بوده است ؟ گفت: طرح مناسک از سوی سخنرانان جلسه مطرح شد ولی رئيس مجمع تشخيص مصلحت بر حضور منسجم اصلاح طلبان در انتخابات با کانديدای مشخص تاکيد کرد.

محتشمی در پايان يادآور شد: به زودی جبهه اصلاح طلبان در ادامه ديدارهای انتخاباتی خود با سيد محمد خاتمی ديدار خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016