سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار پرستو فروهر به اداره اطلاعات

دويچه وله ـ پرستو فروهر روز يک‌شنبه ۲۸ آبان به اداره اطلاعات احضار شده است. مقامات امنيتی ايران به وی گفته‌اند حضور کليه چهره‌های سياسی در سالگرد قتل پدر و مادرش ممنوع است و اگر کسی در اين مراسم شرکت کند با مشکل روبرو خواهد شد.

پرستو فروهر فرزند داريوش و پروانه فروهر که به روال هرساله برای بزرگداشت سالروز قتل پدر و مادرش به ايران رفته، روز يک‌شنبه ۲۸ آبان (۱۸ نوامبر) به اداره اطلاعات احضار و از برگزاری مراسم سالگرد منع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم فروهر در گفت و گو با دويچه‌‌وله گفت: «به من گفتند حضور کليه افراد سياسی در بزرگداشت پدر و مادرم ممنوع است. همچنين گفتند ما خودمان در سطحی وسيع با همه تماس می‌گيريم و می‌گوييم اگر در روز اول آذر حوالی منزل مسکونی فروهرها حاضر شوند، برايشان عواقب خواهد داشت.»

پرستو فروهر تاکيد می‌کند که پدر و مادرش در طول عمرشان فعال سياسی بوده‌اند، تمام دوستان و آشنايانشان سياسی هستند، و قتل آنها نيز سياسی بوده است. او می‌پرسد: «حالا چطور به من می‌گويند آدم‌های سياسی در مراسم پدر و مادرت نيايند؛ اصلا چطور می‌خواهند آدم‌های سياسی را مشخص کنند، مگر آدم‌های سياسی رنگ پوستشان با بقيه فرق می‌کند؟»

خانم فروهر تصريح کرد که روز اول آذر (روز قتل پدر و مادرش) در حافظه تاريخی ملت ايران ثبت شده و اين روز، روز بزرگداشت پروانه و داريوش فروهر است و او به روال تمامی ۱۴ سال گذشته در اين روز در خانه پدر و مادرش ياد آنها را زنده نگه می‌دارد.

برگزاری مراسم سالگرد داريوش و پروانه فروهر، که در اول آذر ۱۳۷۷ در منزل خود به قتل رسيدند، در هشت سال گذشته با ممنوعيت از سوی نهادهای امنيتی روبرو بوده و اجازه برگزاری رسمی اين مراسم به خانواده فروهر داده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016