چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر ابوالفضل عابدینی: از مسوولان خواهش می کنم وثیقه ۹۰۰ میلیون تومانی را سبکتر کنند که از عهده اش برآییم

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ مادر ابوالفضل عابدینی با اظهار نگرانی از وضعیت فرزندش که اکنون در قرنطینه زندان اوین و در اعتصاب غذا به سر می برد، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز پنجشنبه هفته گذشته ابوالفضل به من زنگ زد و گفت که اهواز است، نمی دانم کجا بود اما زندان نبود، گفت که حالش خوب است و دوباره دارند او را به تهران بر می گردانند اما از آن روز دیگر هیچ خبری از او ندارم. از سایت ها فقط در موردش می خوانم. نه از حال بچه ام خبری دارم و نه می توانم مبلغی که قبلا برای وثیقه مرخصی اش اعلام کرده بودند تهیه کنم. این وضعیت من است.»

ساره عیوضی خطاب به مسولان گفت:« خواهش می کنم مسولان مقداری عطوفت نشان دهند و این وثیقه سنگین را سبک تر کنند در حدی که ما بتوانیم از عهده اش بربیایم. من هر بار از اینجا تا تهران برای ملاقاتش می روم ۴۰ هزار تومان خرجم می شود که برای من زیاد است حالا چطور می توانم این مبلغ وثیقه را جور کنم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگاری که به ۱۱ سال حبس محکوم شده است روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و مجددا روز جمعه ۲۶ آبان ماه با دستور دادستان تهران دوباره به زندان اوین برگردانده شد. به گزارش سایت کلمه او به محض ورود به زندان اوین به بخش قرنطینه این زندان منتقل شده است. دلیل اینکه او هنوز به بند عمومی منتقل نشده نامعلوم است. همچنین این زندانی در اعتراض به این رفتارها دست به اعتصاب غذای تر زده بود که شنیده می شود اعتصابش را امروز شکسته است.

گفته می شود که ابوالفضل عابدینی، زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل اینکه به عنوان شاهد مقابل بازپرس ویژه قتل ستار بهشتی حاضر شده و در مورد وضعیت و نامه ستار بهشتی شهادت داده بود، پنجشنبه بدون اطلاع قبلی به زندان اهواز تبعید شد. به دنبال این انتقال ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به انتقال ابوالفضل عابدینی از زندان اوین اعتراض کردند. از جمله زندانیان سیاسی که این نامه را امضا کردند می توان به عبدالفتاح سلطانی، محمد علی دادخواه و محمد سیف زاده اشاره کرد که هر سه وکیل عضو کانون مدافعان حقوق بش هستند که اکنون در اوین به سر می برند.

آساره عیوضی با اظهار اینکه بسیار خوشحال است فرزندش به زندان اهواز منتقل نشده است به کمپین گفت:« خدا را شکر که ابوالفضل دوباره به زندان اوین برگشت چون اگر به زندان اهواز می رفت دیگر از نظر جانی امنیتی نداشت. ابوالفضل مخالف سر سخت تجزیه طلبان خوزستان است و به دلیل جو سیاسی که در خوزستان هست و زندانیانی که به جرم عقاید تجزیه طلبی در زندان اهواز هستند ابوالفضل اگر به آنجا می رفت معلوم نبود چه بلایی سرش می آمد.»

مادر ابوالفضل عابدینی با اظهار اینکه هیچ خبری از فرزندش از روز پنجشنبه ندارد، گفت:« من پایم شکسته و در خوزستان هستم. از دو ماه پیش که به زندان اوین برای ملاقات رفتم دیگر ابوالفضل را ندیده ام. اگر به اوین هم تماس بگیرم که به من جواب درستی نمی دهند.»

مادر این زندانی می گوید که چندی پیش با مرخصی فرزندش پس از سه سال حبس با قرار وثیقه ۹۰۰ میلیون تومان موافقت شده است اما آنها قادر به تهیه این مبلغ وثیقه نیستند. آساره عیوضی با اظهار اینکه برای آنها مقدور نیست این مبلغ وثیقه را تهیه کنند، گفت:«من مستاجرهستیم. در وضعیت مالی نیستم که بتوانم ۹۰۰ میلیون وثیقه بدهم ولی می خواهم چند روزی هم پسرم را پیش خودم داشته باشم. اگر من ۹۰۰ میلیون داشتم می توانستم بچه ام را بیرون بیاورم، الان پیشم بود به جای اینکه در اعتصاب باشد.»

ساره عیوضی خطاب به مسولان گفت:« خواهش می کنم مسولان مقداری عطوفت نشان دهند و این وثیقه سنگین را سبک تر کنند در حدی که ما بتوانیم از عهده اش بربیایم. من هر بار از اینجا تا تهران برای ملاقاتش می روم ۴۰ هزار تومان خرجم می شود که برای من زیاد است حالا چطور می توانم این مبلغ وثیقه را جور کنم.»

در نامه ای که به امضای ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به انتقال ابوالفضل عابدینی رسیده بود و وب سایت کلمه آن را منتشر کرده، آمده است که بازپرس شهریاری از دادسرای جنایی تهران در روز سه شنبه ۲۳/۸/۹۱ برای تحقیق به زندان اوین آمد و از تعدادی از افراد بند ۳۵۰ در مورد آن مرحوم سوالاتی کرد. آنها در این نامه نوشته اند: “در زمان صحبت با بازپرس شهریاری، آقای عابدینی به ایشان گفته بود اطلاعاتی که می‌دهم باعث برخورد با من نشود و مشابه آنچه در کهریزک رخ داد، جای شاهد و مجرم را عوض نکنند که بازپرس یاد شده نیز در این زمینه به وی اطمینان داد بود.”

ابوالفضل عابدینی، عضو مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و روزنامه نگار در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ بازداشت شد. او در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۸۹ به اتهام ارتباط با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ۱۱ سال حبس محکوم شد. وی هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016