سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوالفضل عابدينی؛ همچنان در قرنطينه اوين و در اعتصاب غذا

کلمه ـ ابوالفضل عابدينی خبرنگار و فعال کارگری دربند که از روز جمعه در قرنطينه اوين به سر می برد همچنان در اعتصاب غذای تر است و مسئولان با انتقال وی به بند عمومی مخالفت می کنند.

به گزارش خبرنگار کلمه، اين زندانی سياسی که روز پنج شنبه به طور ناگهانی از زندان اوين به زندان اهواز منتقل و روز جمعه و در پی دستور ويژه دادستان به تهران بازگردانده شده بود در حالی همچنان در قرنطينه اوين نگهداری می شود که به خاطر اعتصاب غذا نگرانی ها از بابت وضعيت جسمی وی رو به افزايش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صبح امروز نيز تعدادی از بانوان سياسی دربند زندان اوين نيز با صدور بيانيه ای به برخوردهای صورت گرفته در مورد قتل ستار بهشتی اعتراض کرده و تصريح کرده بودند: برخورد‌ها با زندانيان بند ۳۵۰ نشان دهنده فقدان تفکر، عزم و برنامه نظاممند و ريشه‌ای برای مقابله با عوامل وقوع اين جنايت است و ما را درباره وضعيت ساير زندانيان و از جمله هم بنديمان نسرين ستوده نگران می‌کند. بديهی است در کشوری که عاملان و آمران جنايت کهريزک بی‌آنکه مورد محاکمه قرار گيرند به مقام و منصبی جديد می‌رسند تکرار چنين فجايعی چندان دور از ذهن نيست.

پيش از اين کلمه خبر داده بود که در تازه ترين دور فشارها بر روی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين پس از اعلام شهادت مکتوب و حضوری درباره ی مشاهدات خود از بدن شکنجه شده ی ستار بهشتی، ابوالفضل عابدينی که در آستانه ی اولين مرخصی خود بود به زندان اهواز تبعيد شد. وی در اعتراض به اين مسئله اعلام کرده بود که دست به اعتصاب غذا خواهد زد. همچنين روز پنج شنبه ديگر زندانيان سياسی اين بند نيز در حمايت از وی از پذيرش غذا اجتناب کردند.

ابوالفضل عابدينی يکی از زندانيان سياسی سبز حاضر در بند ۳۵۰ زندان بود که طی روزهای گذشته بعنوان شاهد مقابل بازپرس ويژه قتل ستار بهشتی حاضر شده و در مورد وضعيت و نامه ستار بهشتی شهادت داده بود.

همچنين ۴۱ زندانی سياسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين که پيش از اين در شهادت نامه ای از علائم شکنجه در بدن ستار بهشتی گفته بودند، در نامه ای ديگر به انتقال ابوالفضل عابدينی، در پی شهادت حضوری وی در حضور بازپرس، از زندان اوين اعتراض کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016