چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت اطلاعات: جزئيات دستگيری عوامل بمب‌گذاری در خوزستان

مهر ـ وزارت اطلاعات جزيياتی از دستگيری عوامل گروهک وابسته به سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه را که تا کنون مبادرت به ۹ فقره بمب‌گذاری در تاسيسات انرژی استان خوزستان کرده اند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، در اطلاعيه وزارت اطلاعات آمده است : پيرو اطلاعيه مورخ ۹۱.۸.۲۶ اين وزارتخانه در مورد شناسايی و بازداشت تعدادی از تروريست‌های وابسته به بيگانه، برخی سوابق و اطلاعات جديد بدست آمده از عناصر دستگير شده را به استحضار ملت شريف ايران می‌رساند:

دستگيرشدگان، عضو يک گروهک تروريستی تجزيه‌طلب هستند که در سال ۱۳۸۴ با حمايت مالی يکی از کشورهای مرتجع حوزه خليج فارس (به نيابت از آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستی) در استان خوزستان راه‌اندازی شده و در همان سال ۱۳ فقره بمب‌گذاری در آن استان، از جمله بمب‌گذاری مقابل بيمارستان رازی اهواز، ساختمان برنامه و بودجه، سازمان مسکن و شهرسازی، خيابان سلمان فارسی در مرکز شهر، بانک سامان اهواز، اداره کل منابع طبيعی، فرمانداری آبادان و دزفول و چندين چاه و خط لوله نفت و گاز در استان خوزستان را انجام می‌دهد که منجر به شهادت ۲۹ نفر و مجروحيت ۳۵۰ تن از شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستان، به‌ويژه هموطنان غيور عرب زبان می‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گروهک همچنين قصد بمب‌گذاری در برخی ديگر از مراکز حساس کشور را داشته که تعدادی از تروريست‌ها در اسفند ماه همان سال توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايی، دستگير و تحويل مراجع قضايی گشته و تعدادی ديگر به خارج از کشور متواری شدند.

پس از آن، سرکرده اين گروهک در يکی از کشورهای مرتجع حاشيه خليج‌فارس اقامت گزيد و از همانجا به هدايت عمليات بمبگذاری و اقدامات تروريستی پرداخت. اين تروريست جنايت‌پيشه، در اواخر سال ۸۴ از طريق عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) به اروپا منتقل و به فعاليت‌های به اصطلاح حقوق بشری و همکاری با سازمان‌ها و مجامع غربی مدعی حقوق بشر مبادرت ورزيده (؟!) و همزمان، اقدامات تروريستی عليه شهروندان استان خوزستان را فرماندهی می‌کرد! از طرف ديگر، تعدادی از اعضای گروهک با اينکه حکم تعقيب از طرف پليس بين‌الملل (اينترپل) را دارا بودند، با اين حال سفرهای متعددی به برخی کشورهای اروپايی و دو کشور مرتجع منطقه به عمل می‌آوردند و مساعدت‌های مالی و تسليحاتی آنها را دريافت می‌نمودند.

از سال گذشته و همزمان با تشديد فاز جديد تحريم‌ها از سوی اردوگاه استکبار عليه جمهوری اسلامی ايران اين گروهک بنا به دستور تحريم‌کنندگان و در اقدامی مکمل، حمله به اموال عمومی و زيرساخت‌های اقتصادی کشور و بمب‌گذاری در خطوط انتقال گاز و نفت استان خوزستان را در دستور کار خويش قرار داد و از آن زمان تا کنون مبادرت به ۹ فقره بمب‌گذاری در تاسيسات انرژی استان نمود که از جمله می‌توان به موارد ذيل اشاره داشت:

- بمب‌ گذاری لوله نفت شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاريخ۹۰.۵.۱۴

- بمب‌گذاری لوله نفت عبوری از مجاورت شهر شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاريخ ۹۱.۲.۲۴

- بمب‌گذاری خط لوله گاز در حدفاصل شوش و دزفول در تاريخ ۹۱.۴.۱۴

- بمب‌گذاری خط لوله گاز اهواز به شمال خوزستان در تاريخ ۹۱.۵.۲۵

- بمب‌گذاری لوله گاز مسير هفت تپه- شوش در تاريخ۹۱.۸.۲
و ...

از جمله موضوعات بسيار جالب توجه آن‌که عناصر مرکزيت اين گروهک تروريستی که در يکی از کشورهای اروپايی مدعی حقوق بشر و منادی مبارزه با تروريسم مستقر می‌باشند، پس از هر عمليات تروريستی، ضمن پذيرش رسمی مسئوليت آن اقدامات، در عين حال با کمال وقاحت و بی‌شرمی با تعدادی از دولتمردان غربی و گزارشگران ويژه سازمان ملل (در امور ايران) ملاقات نموده و يا با حضور و سخنرانی در برخی پارلمان‌های اروپايی، و در مصاحبه با رسانه‌های بيگانه، به‌ويژه شبکه سلطنتی انگليس، موسوم به بی‌بی‌سی، خود را به عنوان مدافعان قانون و جامعه مدنی و حقوق بشر در ايران معرفی کرده‌اند(؟!).

از عناصر دستگير شده تا کنون ۷ بمب آماده انفجار کشف شده که بنا به اعتراف متهمين، قصد داشتند در اماکن عمومی و مذهبی منفجر نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016