پنجشنبه 2 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوالفضل عابدينی به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگشت

کلمه ـ ابوالفضل عابدينی خبرنگار و فعال کارگری دربند که از روز جمعه در قرنطينه اوين به سر می برد و از بامداد سه شنبه در اعتراض به وضعيت بلاتکليفی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، شب گذشته به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، اين زندانی سياسی روز پنج شنبه هفته ی گذشته به طور ناگهانی از زندان اوين به زندان اهواز منتقل و روز جمعه و در پی دستور ويژه دادستان به تهران بازگردانده شده بود و از همان لحظه ی انتقال دست به اعتصاب تر زده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتصاب خشک ابوالفضل عابدينی در پی آن بود که مسئولان قرنطيه اوين اعلام کردند که ابوالفضل عابدينی برای ۳۰ روز يعنی يک ماه در بند قرنطينه خواهد بود.

بر اساس گزارش های رسيده به کلمه فشار بر ۴۱ نفر ( + و +) از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ که در مورد علائم شکنجه روی بدن ستار بهشتی شهادت داده بودند نيز افزايش يافته است.

تا آنجا که دادستانی تهران حتی دستور داده است از اعزام زندانيان سياسی بيمار امضا کننده برای درمان نيز جلوگيری شود.

از سويی ديگر و در ادامه ی واکنش های غيرقانونی به اعتراضات زندانيان سياسی صبح امروز کلمه خبر داد که داديار زندان و مسئولان اجرای احکام روز چهارشنبه به خانواده هايی که فرزندان خردسال دارند و طبق روال قبل می توانستند روزهای چهارشنبه با فرزندان خود ملاقات حضوری داشته باشند به خانواده ها اعلام کردند که کليه ملاقات های حضوری بند زنان زندان اوين تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود.

صبح روز دوشنبه نيز تعدادی از بانوان سياسی دربند زندان اوين با صدور بيانيه ای به برخوردهای صورت گرفته در مورد قتل ستار بهشتی اعتراض کرده و تصريح کرده بودند: برخورد‌ها با زندانيان بند ۳۵۰ نشان دهنده فقدان تفکر، عزم و برنامه نظاممند و ريشه‌ای برای مقابله با عوامل وقوع اين جنايت است و ما را درباره وضعيت ساير زندانيان و از جمله هم بنديمان نسرين ستوده نگران می‌کند. بديهی است در کشوری که عاملان و آمران جنايت کهريزک بی‌آنکه مورد محاکمه قرار گيرند به مقام و منصبی جديد می‌رسند تکرار چنين فجايعی چندان دور از ذهن نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016