شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۹ تن از شهروندان عرب در شوش و تفهيم اتهام با شوک برقی

خبرگزاری هرانا – نيروهای امنيتی وابسته به وزارت اطلاعات طی هفته‌های گذشته اقدام به بازداشت ۹ شهروند عرب اهل روستای «خلف المسلم» از توابع شهر شوش کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين نيرو‌ها در آستانه ماه محرم با يورش شبانه به منازل شهروندان اين روستا اقدام به بازداشت علی چبيشاد ۴۶ ساله، حسين چبيشاد فرزند علی ۲۹ ساله، صلاح الدين چبيشاد فرزند علی ۲۲ ساله، حبيب سيلاوه، سيد ياسين موسوی ۳۴ ساله، سلمان چايان ۳۲ ساله، محمد چايان ۳۰ ساله، کريم چايان ۳۴ ساله، آشور شميکلی از اهالی روستای سرخه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يورش شبانه ماموران امنيتی به منازل شهروندان عرب که به صورت همزمان صورت گرفت بيش از ۵۰ تن از ماموران امنيتی نقابدار شرکت داشتند و بازداشت شدگان پس از ۲ روز بازداشت در اداره اطلاعات شوش به محل نامعلومی منتقل شدند.

يکی از اقوام نزيک علی چبيشاد به هرانا گفت: "نيروهای امنيتی برای تفهيم اتهام جاسوسی به بازداشت شدگان اقدام به شکنجه‌های جسمی طاقت فرسا نمودند، به عنوان مثال فرزندان علی چبيشاد، حسين و صلاح الدين را با شوک الکتريکی مجبور به پذيرش اتهام کردند."

هم چنين در شرح شکنجه علی چبيشاد گفت:"وی ساعت‌ها مورد بازجويی و شکنجه‌های فيزيکی قرار گرفته به طوری که قادر به حرکت نيست."

اين نه شهروند در حالی به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی، آمريکا و اسرائيل متهم شدند که برخی از بازداشت شدگان حتی سواد خواندن و نوشتن نيز ندارند.

اقوام نزديک به بازداشت شدگان می‌گويند: "علت بازداشت اين افراد به دليل اعتقادات مذهبی اهالی روستا بوده است و اهالی اين روستا در طی سالهای اخيرا هيچ‌گاه به صورت علنی مذهب خود را اعلام نکرده‌اند."

اين منبع مطلع در پايان گفت: "پيگيری خانواده‌های بازداشت شدگان با مراجعه به اداره اطلاعات شوش به جای نرسيده است و يکی از نگهبانان به ايشان اطلاع داد که فرزندانشان به محل ديگيری منتقل شده‌اند."

گفتنی است، وزارت اطلاعات ايران طی روزهای گذشته با صدور اطلاعيه‌ای از بازداشت عده‌ای تحت عنوان تروريست وابسته به کشورهای حوزه خليج فارس خبر داده بود که قصد بمب گذاری در مناطق حساس خوزستان را داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016