چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس: بازی‌های سياسی، مسئولان را از رسيدگی به وضعيت دارو غافل کرده است


• تنها ۶۰۰ هزار يورو برای تامين دارو به حوزه سلامت اختصاص داده و دارو‌ها به کشور هنوز وارد نشده است
• به اندازه کافی دارو در کشور ذخيره نشده است.


رئيس کميسيون بهداشت ودرمان مجلس گفت: در طرح پزشک خانواده قول‌ها و وعده‌های رئيس جمهور تحقق پيدا نکرده است.

حسينعلی شهرياری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در رابطه با نحوه اجرايی طرح پزشک خانواده در کشور گفت: با توجه به اينکه هيات دولت برای اين طرح منابع مالی در نظر نگرفته است، اگر اين طرح با همين روند ادامه يابد متوقف خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئيس جمهور و هيات دولت در نظر داشتند تا طی مدت ۲سال اين طرح را در سراسر کشور اجرايی کنند اما تنها با اين منابع مالی تنها در ۴ استان اين طرح اجرايی شد واگر قرار است اين طرح در کشور بد اجرا شود بهتر است متوقف شود تا منابع مالی برای آن در نظر گرفته و از سرخوردگی وپيامدهای سو که در آينده دامن اين طرح را خواهد گرفت جلوگيری شود.

شهرياری در رابطه با اينکه مسئولان و اجرا کنندگان اين طرح خبر ازعدم عقب گرد از طرح را اعلام کردند، گفت: آن زمانی که مسئولان اين طرح چنين صحبتی را بيان کردند فکر نمی‌کردند که طرح پزشک خانواده در آينده‌ای نزديک با مشکل مالی مواجه شود. واقعيت حوزه سلامت کشور ما اين است که اگر در حوزه سلامت به پيشگيری‌ها توجه نشود قطعا با مشکلات عديده ديگری در کشور مواجه خواهيم شد.

رئيس کميسيون بهداشت درمان بهارستان در ادامه تصريح کرد: امروزه درکشور، انواع سرطان‌ها شيوع پيدا کرده که آلودگی هوا بخصوص در سطح شهر تهران و استفاده از غذا‌ها و ميوه‌هايی که معلوم نيست موادغذايی آن چگونه تهيه می‌شود و يا سموم باقی مانده در سبزيجات و ميوه‌ها عامل اصلی سرطان‌ها در کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بيان اين مطلب که متاسفانه امروزه شاهد رشد سرطان درکشور هستيم، خاطرنشان کرد: استرس و عدم تحرک از ديگر موارد تشديد سرطان به شمار می‌رود.

نماينده زاهدان در خانه ملت گفت: به دليل اينکه در اجرای موارد پيشگيری ديابت که شيوع دوبرابر در کشورپيدا کرده به دليل بيکار شدن عده‌ای از کار، قوانين از سوی دولت اجرايی نمی‌شود.

شهرياری تاکيد کرد: برای پيشگيری از بيماری‌ها و اجرای قوانين در اين زمينه يک عزم و اراده جدی نياز است اما مسوولين در کشور ما گرفتار بازی‌های سياسی شده و از مشکلات اصلی دور گشته‌اند.

رئيس کميسيون بهداشت و درمان در بهارستان تصريح کرد: کميسيون بهداشت تاکنون جلسات بيشماری را برای بررسی و پيشگيری بيماری‌های خاص با مسئولان گذاشته است حتی در اين راستا نامه‌ای نيز به وزير بهداشت ارسال کرده که دانشگاههای پزشکی کشور با مشکلات جدی تامين دارو و هزينه‌های بيمارستان مواجه هستند.

وی در ادامه گفت: دولت هزينه‌هايی را که در راستای تامين کمبود دارو و تجهيزات پزشکی بايد اختصاص دهد هنوز تخصيص نداده و به اندازه کافی دارو در کشور ذخيره نشده است.

شهرياری تاکيد کرد: در حال حاضر ما در کشور برای شش ماه در انبار‌ها دارو ذخيره کرده‌ايم اين نيز به دليل اين است که دولت تنها ۶۰۰ هزار يورو برای تامين دارو به حوزه سلامت اختصاص داده و دارو‌ها به کشور هنوز وارد نشده است.

نمايده زاهدان در خانه ملت يادآور شد: در حالی که نمايندگان از سال گذشته کمبود دارو در کشور را بار‌ها به مسئولان وزارت بهداشت ودرمان گوشزد کرده‌اند اما مسئولان در اين زمينه توجه شايانی نکرده‌اند.

وی گفت: مسئولان اجرايی برای ورورد هر کالايی از جمله لوازم آرايشی ارز تخصيص می‌دهند اما برای دارو، ارز را به سختی در اختيار وارد کنندگان دارو و مواد اوليه تهيه دارو قرار می‌دهند.

وی گفت: با اختصاص ارزی که دولت به بحث واردات دارو داده است در حال حاضر بيماران و بيمارستانهای کشور با مشکل شديد تامين دارويی اعم از داروهای بيماری خاص و صعب العلاج و داروهای بيهوشی مواجه هستند.

شهرياری از پاسخ به سوالات مربوط به رشد بيست درصدی ايدز در کشور خوداری کرد و گفت: در اين زمينه بسيار صحبت شده و ديگر لازم نمی‌بينم که در اين راستا حرفی بزنم چرا که در حوزه سلامت مسائل مهم ديگری نيز وجود دارد که بخواهيم در مورد آن صحبت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016