سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايندگان از قول پزشکی قانونی: مرگ ستار بهشتی عامل خارجی نداشت!

کلمه – گروه اجتماعی: عصر امروز شجاعی رئيس سازمان پزشکی قانونی با حضور در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، توضيحاتی درباره آخرين جمع بندی پزشکی قانونی از علت مرگ ستار بهشتی ارائه کرد که به گفته نمايندگان چيز زيادی در آن نبود و تنها به تکرار موضوع مبهم شوک! و بی تاثير بودن شکنجه ها بر مرگ اين زندانی سياسی می پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، رئيس سازمان پزشکی قانونی همچنين گفته است که برای مرگ ستار بهشتی، علت و عامل خارجی يافت نشده است، آن هم در حالی که مادر وی اخيرا تصريح کرده که وی قبل از بازداشت هيچ بيماری و مشکل جسمی نداشته و او را در زندان کشته اند.

با اين حال ۱۲ پرسشی که کلمه امروز در اين باره مطرح کرد و خواستار پاسخگويی سخنگوی قوه قضاييه شد، هنوز جواب نگرفته است. اين پرسش ها را در اينجا بخوانيد:

آقای اژه ای! اين ۲+۱۰ پرسش تا پل صراط همراه شماست

در بخشی از آن مطلب آمده است: ظاهرا صورت مساله عوض شده و مشکل جناب اژه ای اين نيست که يک نفر که با حکم مقام قضايی در نظام اسلامی بازداشت شده، در بازداشتگاه غير قانونی نگهداری می شده، توسط ماموران حکومتی شکنجه شده، در زمان بازداشت جان خود را از دست داده، خانواده او برای مخفی نگه داشتن موضوع تحت فشار قرار گرفته و تهديد شده اند، کفن و دفن او مخفيانه انجام شده، حاکميت با وجود افشای اين قتل در رفتاری غير مسئولانه چهار روز تمام سکوت کرده و … و تنها مشکل اين است که چرا اين قتل فاش شده، چرا شهادتنامه زندانيان درباره شکنجه ستار بهشتی منتشر شده و خلاصه چرا اجازه داده نشده که مسئولان بی مسئوليت در اين پرونده هم مانند بسياری از موارد ديگر به لاپوشانی و پنهان کاری بپردازند!

اکنون نقوی حسينی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس درباره جلسه امروز در مجلس به خبرآنلاين گفته است: آقای شجاعی در پاسخ به سوال نمايندگان در ارتباط با مرگ وبلاگ‌نويس، مرگ وی را در اثر ضرب و شتم، تزريق سم و مواردی نظير اين ندانسته و اظهار کردند که مرگ وی ناگهانی بوده است؛ چراکه هيچ عامل خارجی برای مرگ وی يافت نشده است.

منصور حقيقت پور، نايب رئيس اين کميسيون هم به خبرگزاری مهر گفته: در خصوص بحث مرگ ستار بهشتی مساله نسبتا جديدی مطرح نشد و تنها آخرين حرفی که رئيس سازمان پزشکی قانونی در خصوص مرگ اين وبلاگ نويس گزارش داد اين بود که اين فرد در اثر يک شوک روحی و يا شوک استرسی فوت کرده است و آن ضرباتی که از سوی نيروهای پليس فتا به وی وارد شده نيز نقشی در مرگ وی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016