پنجشنبه 16 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: سوريه به اصلاحات دموکراتيزه نياز دارد، پيشنهاد آمريکا قابل بررسی است، امسال به خشکسالی مالی برخورد کرديم

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: سوريه گرفتار ماجراجويی‌ منطقه‌ای و بين‌المللی شده و اکنون اين کشور از نظر دموکراتيزه شدن نياز به اصلاحات دارد ولی نسبت به مصر متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاريجانی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلويزيونی با عنوان «قم در مسير توسعه» با اشاره به مشکلات تأمين منابع سد کوچری اظهار کرد: اين سد از کمبود منابع برخوردار است و اکنون در حال پيگيری اوراق مشارکت هستيم و بر اساس توافق با بانک مقرر شده ۶۰ تا ۷۰ ميليارد تومان تسهيلات تهيه شود تا احداث اين سد به پايان برسد.

وی با بيان اينکه استان قم دارای يک ميليون نفر جمعيت است گفت: بايد نگران اشتغال اين جمعيت باشيم بنابراين بايد در اين شهر ضمن معرفی ظرفيت‌های سرمايه‌گذاری زمينه جذب سرمايه‌گذاران و ايجاد اشتغال فراهم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: بروکراسی اداری برای امر سرمايه‌گذاری، طولانی است بنابراين بايد در زمينه تسهيل اين روند اقداماتی صورت گيرد تا سرمايه‌گذاران به راحتی وارد اين حوزه شوند البته شرايط کنونی در اين حوزه نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی با اشاره به امکانات اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: اين بخش شامل گسترش صحن‌های اطراف حرم، حوزه علميه و اسکان زائران است که در اين حوزه نياز به برنامه‌ريزی و اقدامات اجرايی هستيم.

لاريجانی به سخنی از مقام معظم رهبری درباره عقب‌ماندگی شهر قم و توجه به آن در بعد بين‌المللی اشاره کرد و افزود: وجود حرم کريمه اهل بيت(س)، مراجع تقليد و حوزه علميه از ويژگی‌های منحصر به فرد اين مکان است.

امسال به خشکسالی مالی برخورد کرديم

وی خاطرنشان کرد: امسال به خشکسالی مالی برخورد کرديم ولی مسئولان بايد با فراست تلاش کرده و امکانات کشور را به سمت مناسب هدايت کنند.

رئيس مجلس شورای اسلامی با تأکيد بر استفاده از نخبگان کشور برای پيگيری نيازهای جامعه گفت: مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس به همين منظور سال گذشته تشکيل شد تا در زمينه طرح‌ها و لوايح مجلس فعاليت کند.

وی به فعاليت‌های فرهنگی قم اشاره کرد و افزود: بودجه‌هايی برای کارهای عمرانی حوزه‌های علميه در نظر گرفته شده که برای احداث مدارس و کتابخانه‌ها صرف می‌شود.

لاريجانی با اشاره به چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای شهر قم گفت: بر اساس اين سند استان قم بايد به عنوان پايتخت دينی ايفای نقش کند و از ارتباطات بين‌المللی وسيعی با حضور مراجع برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضع اقتصادی بهبود پيدا کند بسياری از گرفتگی‌های شهرسازی قم حل می‌شود ولی بايد توجه داشت ايجاد قطب صنعتی در قم مزاحمت و منافاتی با مرکز علمی و دينی اين شهر ندارد و ظرفيت خوبی در زمينه اقتصاد قم محسوب می‌شود.

رئيس مجلس شورای اسلامی يادآور شد: در مجلس تلاش شده ثقل کار روی مسئله معيشت مردم باشد بنابراين با حل شدن اين مشکل، توانمندی اقتصادی مردم افزايش پيدا می‌کند و به دنبال آن بسياری از مشکلات بين‌المللی حل می‌شود.

سوريه گرفتار ماجراجويی منطقه‌ای و بين‌المللی شده است

وی با بيان اينکه اکنون سوريه مسئله مهم منطقه است عنوان داشت: سوريه گرفتار ماجراجويی‌ منطقه‌ای و بين‌المللی شده و اکنون اين کشور از نظر دموکراتيزه شدن نياز به اصلاحات دارد ولی نسبت به مصر متفاوت است.

لاريجانی خاطرنشان کرد: طرح‌های مختلفی به کشورهای مختلف درباره اين قضيه ارائه شده که در اين خصوص تفکر ما اين است که برای دقيق‌تر کردن ساختار بايد فضا را آماده کنيم و با سلاح و کشتار نمی‌توان دموکراسی را قوی کرد.

وی يادآور شد: برخی کشورهايی که بويی از دموکراسی ندارند اکنون علمدار دموکراسی سوريه شده‌اند بنابراين معلوم است مسئله‌ای ديگر پشت اين قضيه وجود دارد.

رئيس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: با برخی کشورها در اين زمينه اختلاف نظر داريم ولی در اين دو سال درستی تفکر جمهوری اسلامی مبنی بر تدوين قانون اساسی، برگزاری انتخابات مجلس و رياست جمهوری ثابت شده است.

وی با اشاره به تفکرات موجود در قضيه فلسطين گفت: عده‌ای مانند غربی‌ها پشت سر اسرائيل هستند و برخی ديگر تنها حرف می‌زنند و برای فلسطين کاری نمی‌کنند بسياری از کشورهای اسلامی در اين بخش قرار می‌گيرند و برخی کشورها مانند ايران به اين کشور کمک می‌کنند.

محور منطقه رجال سياسی در کاخ‌های شيشه‌ای نيستند

لاريجانی خاطرنشان کرد: اکنون محور منطقه رجال سياسی در کاخ‌های شيشه‌ای نيستند بلکه محور اصلی ايران، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطين است.

وی با اشاره به سفر اخير خود ادامه داد: در اين حوزه‌ها با کشورهای فلسطين، سوريه، لبنان، ترکيه بحث و گفت‌وگو کرديم و در عراق در زمينه زائران، فعاليت‌های اقتصادی بين ايران و عراق و برخی مسائل ديگر رايزنی شد.

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار متناقض‌نمايانه آمريکا با ايران گفت: اين امر يک استراتژی آمريکايی است که تحريم را همراه گفت‌وگو مطرح می‌کنند و اين رويه بر مبنای فشار و گفت‌وگو است.

وی يادآور شد: آمريکايی‌ها متوجه شدند اين روش‌ها، روش‌هايی نيست که آنها را به نتيجه برساند بنابراين اگر بر اساس سخن رهبری به سمت توليد داخل کشور برويم کشور صيانت می‌شود.

جمهوری اسلامی به دنبال ماجراجويی در منطقه نيست

لاريجانی عنوان داشت: آمريکايی‌ها تصور می‌کردند نقش‌آفرينی ايران با اين کارها در منطقه کمتر می‌شود ولی نقش ايران در منطقه بيشتر شد و مردم منطقه فکر و روحيه مقاومت و استقامت ايران را پسنديده‌اند.

وی با بيان اينکه کسی مخالف مطرح کردن پيشنهاد آمريکايی‌ها نيست گفت: آنها اگر پيشنهاد و رويکرد عاقلانه‌ای دارند می‌توانند آن را در ۱+۵ مطرح کنند جمهوری اسلامی به دنبال ماجراجويی در منطقه نيست و هميشه به امنيت منطقه توجه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016