جمعه 17 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: شرط لغو تحریم‌ها، از مذاکرات هسته‌ای باید برداشته شود

فرمول ایستادگی مبتنی بر تفکر بسیجی دوباره قابل اجرا است/ برخی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به دولت و مجلس باز می‌گردد و برخی نیز مربوط به مردم خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید به اصلاح الگوی مصرف و مردمی شدن اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشیم و از دشمنانی که به مقدسات ما توهین می‌کنند کالا نخریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج طی سخنانی در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت حفظ تفکر بسیجی تصریح کرد: اگر امروز از تفکر بسیجی دم می‌زنیم همه درس‌های آن را از عاشورا گرفته‌ایم و نباید فراموش کنیم که با ‌ همین درس بود که ملت ایران در مقابل رژیم فاسد شاه با دست خالی به میدان آمد و در 21 بهمن 57 نظام عظمت اسلامی را آفرید.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب دولت های آمریکایی‌ با مسلح کردن برخی گروه‌ها ترورهایی را برای انتقام از ملت ایران به راه انداختند، گفت: در آن روزها دشمنان افرادی همچون شهید دستغیب، صدوقی، اشرفی اصفهانی، رجایی، باهنر و حتی مردم عادی را به دلیل داشتن قیافه‌ ایمانی شهید می‌کردند.

سردار نقدی با بیان اینکه تفکر بسیجی از دل مقاومت یک قدرت امنیتی متولد شد، عنوان کرد: هم اکنون با مشاهده هر یک از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی اقتدار ان را می بینیم. و اگر امروز ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای دریایی، زمینی و زرهی با چنین قدرت شکست ناپذیری وجود دارند به دلیل مقاومت ملت ایران در برابر فشارها استمن معتقدم که اگر این فشارها نبود، در شرایط عادی رسیدن به این دستاوردها یک قرن طول می‌کشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه یکی از قوی‌ترین‌ نیروهای مسلح جهان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز شاهد این هستیم که دشمنی که توانسته به کشورهای منطقه از هر طریقی نفوذ کند، قادر به نفوذ در کشور ما و این اقتدار نتیجه ایستادگی بسیجی ملت ما در مقابل فشارها بود.

وی افزود: ما در دهه 80 جهش شگفت‌انگیزی حتی با وجود فشارها در عرصه صنعت دفاعی داشتیم برهمین اساس شرایط تهدید و فشار را یک فرصت است تا ظرفیت‌های بسیجیان آشکار شود چرا که اگر تفکر ایستادگی وجود داشته باشد تسلیم معنایی ندارد.

سردار نقدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: افرادی همچون شهید حسن طهرانی‌مقدم توانستند در این کشور اقدامات بزرگی انجام دهند به گونه ای که امروز ایران یکی از 8 کشور عضو هوافضای دنبا به شمار می‌رود. علاوه بر این در مورد تولید بنزین هم پس از تهدیدهای آمریکا و اروپا ما توانستیم ظرف یک سال و نیم در تولید بنزین به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار نقدی با تاکید بر اینکه امروز تهدیدها شکل اقتصادی به خود گرفته است، گفت فرمول ایستادگی مبتنی بر تفکر بسیجی دوباره قابل اجرا است. اگر من به جای مسئولان بودم به هیچ‌وجه در مذاکرات هسته‌ای شرط لغو تحریم‌ها را نمی‌گذاشتم بلکه به دشمن می‌گفتم تا می‌توانید ما را تحریم کنید چرا که ظرفیت‌های نهفته خود را در این شرایط خواهیم شناخت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی یادآور شد: معاون اول رئیس جمهور اندونزی در دیدار با مقام معظم رهبری گفت من نکات برجسته‌ای را از اقتصاد مقاومتی آموختم در حالیکه که بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم اقتصاد مقاومتی چیست. من معتقدم که اگر اقتصاد مقاومتی را به عمل درآوریم در ورای آن یک ایران با اقتصاد برتر دنیا خواهیم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار نقدی اقتصاد مقومتی را جدا از اقتصاد ریاضتی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تهاجمی است که برخی مؤلفه‌های این اقتصاد به دولت و مجلس باز می‌گردد و برخی نیز مربوط به مردم خواهد بود. بنابراین هر کس به سهم خود باید کار کند.

وی با بیان اینکه در سازمان بسیج مستضعفین کارشناسان و اساتید زیادی روی مساله اقتصاد مقاومتی کار کرده‌اند، گفت: به زودی نتایج این بررسی ها به استحضار مردم خواهد رسید. علاوه بر این باید به اصلاح الگوی مصرف و مردمی شدن اقتصاد هم توجه ویژه داشته باشیم در متاسفانه تنها از دولت خواسته می‌شود که خصوصی‌سازی و اصل 44 را انجام دهد در حالی که بخش عمده با مردم است. ضمن اینکه به نظر من ما نباید از دشمنانی که به مقدسات ما توهین می‌کنند کالا بخریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016