شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکومیت سه سال زندان مهرداد سرجویی، روزنامه‌نگار، اجرا شد

بامداد خبر - مهرداد سرجویی، خبرنگار پارلمانی سابق روزنامه‌های انگلیسی زبان ایران‌نیوز و تهران‌تایمز که سال گذشته نزدیک به ده ماه را در بازداشت موقت به سر برده بود، روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته (۸ آذر-۲۸ نوامبر) جهت اجرای حکم ۳ سال حبس خود به بند ۳۵۰ زندان اوین رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای سرجویی که به عنوان خبرنگار پارلمانی و سیاسی در روزنامه‌های محل فعالیتش کار می‌کرده، در تیرماه سال ۹۰ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او که در آغاز با اتهام جاسوسی مواجه شده بود، در در دی ماه همان سال، در حالی‌که هم‌چنان در بازداشت موقت به سر می‌برد، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباس، به اتهام “همکاری با دول متخاصم از طریق انتشار تحلیل، مقاله، مصاحبه و خبر به نفع کشورهای معاند” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید و در آخرین روزهای فروردین امسال (۱۳۹۱) پس از نزدیک به ده ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

شعبه‌ی ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مردادماه سال جاری ضمن تایید حکم دادگاه بدوی، با یک درجه تخفیف ۷ سال از این حکم را به حالت تعلیق درآورد تا مهرداد سرجویی در ۸ آذر ماه، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین، جهت سپری کردن سه سال حبس خود به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شود.

این روزنامه‌نگار در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ مسوول روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016