چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات مهسا امرآبادی و مسعود باستانی در زندان اوين

کلمه ـ مسعود باستانی و مهسا امرآبادی دو زوج روزنامه نگار زندانی روز گذشته با يکديگر در زندان اوين ديدار کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، ملاقات روز گذشته اين زوج روزنامه نگار که يکی در زندان رجايی شهر محبوس است و ديگر در زندان اوين، حدود يک ساعت بوده و در دفتر دادستانی اوين صورت گرفته است.

همچنين اين ملاقات در حالی صورت گرفته که به مسعود باستانی گفته نشده بوده که برای ملاقات همسرش به اوين می رود و از اين رو او به گمان اينکه راهی بيمارستان می شود برای ادامه معاينات پزشکی با پرونده پزشکی از رجايی شهر خارج می شود. مسعود باستانی پس از آنکه به اوين می رسد نيز از اين ملاقات متوجه نمی شد و گمان می برد که برای بازجويی و يا تفهيم اتهام جديد به اوين آورده شده که به ناگهان خود را در دفتر دادستانی در مواجه با همسرش می بيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود باستانی و مهسا امر آبادی دو زوج روزنامه نگاری هستند که، يکی در زندان رجايی شهر کرج و ديگری در زندان اوين دوران محکوميت را سپری می کند. باستانی از تاريخ ۱۴ تير ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی برای ايجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. او تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوين به سر می‌برد، اما در تاريخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ در اقدامی خلاف قانون و بر خلاف اصل تفکيک و طبقه‌بندی زندانيان از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر که محل نگهداری مجرمين خطرناک است، منتقل شده و اکنون در اين زندان نگهداری می شود. مهسا امر آبادی نيز نخستين بار در خرداد سال ۸۸ بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ سپری کرد. پس از حضور مسعود باستانی در دادگاه های نمايشی و فرمايشی، مهسا از زندان آزاد شد اما در نهايت توسط شعبه ۲۸ داداگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه به يک سال حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر نيز تاييد گرديد.امرآبادی دومين بار در اسفند ۸۹ به بهانه حضور در تجمعات اعتراضی به حصر مهندس موسوی و مهدی کروبی توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و به يک سال حبس تعزيری و ۴ سال حبس تعليقی محکوم شد و اکنون نيز دوران محکوميت خود را سپری می کند. مهسا امر آبادی از جمله زندانيان زنی بود که هفته گذشته در پی رفتار توهين اميز صورت گرفته ماموران زندان در هنگام تفتيش و جست و جوی بند زنان دست به اعتصاب غذا زد.

مهسا و مسعود از زمان اجرای حکم مهسا امرآبادی، يعنی از ۲۱ ارديبهشت ملاقات های هفتگی خود را از دست داده اند، هرچند که پيش از اين نيز به دليل قوانين زندان رجايی شهر ملاقات های آنان دو هفته يک بار بود، اما با زندانی شدن امرآبادی همين ملاقات ها نيز از بين رفت و نهايتا پس از اجرای حکم مهسا امر آبادی آنان پس از ۸۰ روز يکديگر را در اوين ملاقات کردند. همچنين مسعود باستانی هنگامی پس از سه سال به مرخصی آمد که همسرش در زندان بسر می برد و تمام اين سه سال را برای مرخصی مسعود در حال رفت و آمد و تلاش در دادستانی بود. البته در طی مدت مرخصی باستانی به اين زوج دو بار در زندان ملاقات حضوری دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016