پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حق آزادی بيان يکی از بنيادی ترين حقوق بشر است، بيانيه جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در مخالفت با توقيف کيهان کاريکاتور

راديو کوچه - در پی انتشار کاريکاتوری در نشريه «کيهان کاريکاتور» از زير مجموعه موسسه کيهان و توقف انتشار اين نشريه تخصصی گروهی از روزنامه نگاران و کارتونيست های فعال در رسانه ای فارسی زبان بيانيه ای را منتشر کرده اند که در آن نسبت به توقيف انتشار کيهان کاريکاتور اعتراض شده است. متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حق «آزادی بـيان» يکی از مهمترين و بنیـادی ترين حـقوق بشر و از زمره حـقوق مدنـی و سياسی است ، کـه در بسياری از اسناد بیـن الملـلی جهانی مورد تا کيد و تصريح قرار گرفته است.
حق آزادی بيان وعقيده در ماده ۱۹ «اعلاميه جهانی حقوق بشر »که مهم ترين سند بين المللی جهانی و از مهم‌ترين دستاوردهای بشری است نيز به صراحت و روشنی مورد تاکيد قرار گرفته است.
دفاع از حق آزادی بيان در اصول «قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران» به عنوان ميثاق ملی مورد توجه نويسندگان قرار گرفته و به تصويب اکثريت ملت ايران رسيده است.

براساس احترام و باور بر تاکيدات اين اسناد جهانی و ملی و تعهد به اصل اصيل آزادی بيان، ‌ما روزنامه نگاران امضا کننده اين بيانيه، اعلام می کنيم :
‌توقيف نشريه« کيهان کاريکاتور» و لغو مجوز خبرگزاری «وفا» را هم چون توقيف « روزنامه شرق» در راستای تحديد حقوق مسلم و انکارناپذيربشری تلقی کرده و آن را محکوم می کنيم.
از مسوولان دستگاه قضايی به عنوان حافظان حقوق فردی و اجتماعی و مسوولان تحقق بخشيدن به عدالت،‌تقاضا داريم با فراهم آوردن زمينه انتشار و فعاليت دوباره اين رسانه‌ها،‌ بخشی از حق عامه را اعاده کرده و آزادی‌های مشروع و انسانی و ملت ايران برای دانستن پاس بدارند.

امضا کننده گان:

محمد آقازاده، فرشته قاضی، شاهين نور بخش، حسن سخنور، مريم سلطان زاده، اميد سليمی بنی، شفق محمدحسينی، احمد رافت، نازنين کاظمی، حميد مافی، بهنام صابر نعمتی، مسيح علی نژاد، محمد رهبر، فرهمند عليپور، بنيامين صدر، مهدی جامی، فيروزه رمضان زاده، نيک آهنگ کوثری، اردوان روزبه، جواد حيدريان، اميد کشتکار، حديث علمی، مرتضی کاظميان، سعيدپور حيدر، سولماز ايکدر، حنيف مزروعی، شبنم شعبانی، مهدی قديمی، زهرا چوپانکاره، بهناز جلالی پور، ميلاد بهشتی، آسيه امينی، احمد جلالی فراهانی، سعيده امين، رضا خانکی، فرنوش تهرانی، مسعودلواسانی، فاطمه خردمند، سيد سراج الدين ميردامادی، بابک ذاکری، رضا رفيعی، ميلاد فدايی اصل، صبا شعر دوست، علی رضا لطيفيان، مانا نيستانی، محمد تنگستانی .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016