شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهاباد: مخالفت با برگزاری مراسم همدردی با کودکان پيرانشهری

آژانس خبری موکريان - سرويس فرهنگی - مسئولان دانشگاه پيام نور مهاباد با درخواست جمعی از اعضای انجمنهای دانشگاه، جهت گردهمايی به منظورابراز همدردی با کودکان پيرانشهری مخالفت کردند.
بر اساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، روز پنج شنبه ۱۶ آذر ماه جمعی از دبيران و اعضای انجمنها و کانونها و نشريات دانشگاه پيام ‎نور مهاباد درصدد بودند که گردهم آيی را جهت همدردی و همدلی با کودکان سانحه ديده مدرسه‌ی شين‌آباد پيرانشهر در حياط دانشگاه برگزار نمايند که با مخالفت مسئولين دانشگاه روبرو گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس همين گزارش، به دنبال مخالفت با اين گردهمآيی ، دانشجويان خارج از دانشگاه و در مقابل درب اصلی تجمع نموده و ابراز همدردی و همدلی خود را با انتشار اطلاعيه‏ای اعلام کردند.
متن کامل بيانيه که نسخه ای از آن به دست آژانس خبری موکريان رسيده به شرح زير است.،
تبريز، اروميه، پيرانشهر و شين‌آباد، همه تن‌هايم چشم و گوش شده بود و با همه‌ی وجود به رسانه‌ها زل زده بوديم که شايد خبری تازه از لاله‎های پرپر برايمان آورده باشند. آری لاله‌های پرپر لاله‎هايی که تنها چند سال از عمر تحصيلی و پشت ميزهای خشک و پای حرف‎های نرم معلم نشستن را تجربه کرده بودند که روز ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱ خبر منفجر شدن بخاری نفتی با بسی تعجب به اندازه اشک‌های ريخته شده در آتش‌سوزی معلم، دانش‎آموزان دلهايمان را داغدار و اشک را در چشم و غم را دل قلب‌هايمان جمع کرده، شايد در همان کتابی که دم دستشان بود عکس آتش نشانی کشيده شده بود ولی افسوس صبح زود بود و آتش نشان خواب و تنها چيزی که از آن صحنه مانده بود دست و صورتهای معصوم سوخته شده و کتابهای نيم تن سوخته و البته فوت و غروب چند چشم تازه طلوع کرده.
خواهران عزير شين آباديمان اشک‌هايمان شورند و زخمهايتان را ريش ريش می‎کند. قلب‎هايمان جايی برای ماندن ندارد و با همه‌ی وجود به سويتان پرواز می‌کنيم و با هر درد و آه و زجری که شما می‎کشيد ما هم تنمان سيخ و روحمان آزرده می‎شود.
ما دانشجويان و اعضای انجمنها و نشريات علمی و فرهنگی دانشگاه پيام نور مرکز مهاباد و با چشمه‌هايی لبريز از اشک مراتب همدردی و نارحتی و افسوس خود را از اين فاجعه ابراز می‎داريم و مارا در اين مصيبت همدرد بدانيد ... در غمتان شريکيم.
اعضای انجمن‎ها و نشريات علمی و فرهنگی دانشگاه پيام نور مهاباد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016