دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضع سه دانش آموز ديگر وخيم است، پيکر سيلان يگانه امروز تشييع می شود

اروميه - خبرگزاری مهر: نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس گفت: امروز پيکر "سيلان يگانه" يکی از دانش آموزان حادثه آتش سوزی دبستان شين آباد در پيرانشهر تشييع و به خاک سپرده می شود.

رسول حضری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون مراحل قانونی پرونده اين دانش آموز طی می شود و پيش بينی می کنم تا ظهر امروز با حضور جمعی از مقامات کشوری، استانی و محلی پيکر پاک اين دانش آموز در زادگاهش تشييع و به خاک سپرده شود.

وی ضمن تسليت فوت اين دانش آموز به تمام مردم ايران گفت: سيلان يگانه به دليل سوختگی در بخش ريه بستری و يکشنبه شب در بيمارستان سينای تبريز فوت کرد.

خضری ميزان سوختگی اين دانش آموز را ۴۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: بدحال ترين مجروح اين حادثه سيلان يگانه بود که با درگذشت وی داغ بزرگی در دل ما نهاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه از حضور مرتضی رئيسی، معاون وزير و رئيس سازمان تجهيز و نوسازی مدارس در مراسم تشييع جنازه سيلان يگانه خبر داد و گفت: رئيسی به عنوان نماينده وزير آموزش و پرورش عازم پيرانشهر بوده و در مراسم شرکت می کند.

وضعيت سه دانش آموز ديگر وخيم است

نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس با بيان اينکه هم اکنون وضعيت سه دانش آموز ديگر بستری شده در بيمارستان سينای تبريز نيز وخيم است گفت: در حال حاضر اين دانش آموزان به دليل ورم قسمت فوقانی ريه در اثر سوختگی با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند.

وی در خصوص ميزان سوختگی اين دانش آموزان گفت: اظهار نظر قطعی در خصوص اين دانش آموزان نيازمند گذشت هفت روز از حادثه است ولی در حال حاضر با عکسبرداری از ريه آنها مشخص شد قسمت فوقانی ريه ورم داشته ولی قسمت تحتانی سالم است ولی باز با قطعيت نمی توان نظر داد.

خضری با تقدير از تلاش های پزشکان و پرسنل بيمارستان سينای تبريز اعلام کرد: تمام عوامل و پزشکان اين بيمارستان با تمام قوا در حال مداوای مصدومان اين حادثه هستند.

همچنان خواستار استعفای حاجی بابايی هستم

وی با انتقاد از سخنان وزير آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: متاسفانه وزير آموزش و پرورش به جای جواب قانع کننده معلم را مقصر اعلام کرد هر چند در اين حادثه اقدام معلم به عنوان خطای انسانی بی تاثير نبوده ولی در حالت کلی آموزش و پرورش بايد جوابگو باشد.

خضری در ادامه همچنين از عدم همراهی مجمع نمايندگان استان در زمينه سوال و جواب از وزير آموزش و پرورش و تقاضای استعفای وی گلايه کرد و گفت: متاسفانه در حالی که انتظار داشتم مجمع نمايندگان استان روز يکشنبه در مجلس همدل و يکصدا در خصوص حادثه آتش سوزی پيرانشهر متحد عمل کنند بنده را همراهی نکردند و اين موضوع جای گلايه زياد دارد.

وی با بيان اينکه مجمع نمايندگان آذربايجان غربی بايد در اين حادثه به عنوان نه تنها يک موضوع استانی بلکه حادثه تاسف بار ملی قوی تر عمل می کرد گفت: حتی برخی نمايندگان استان از امضای بيانيه ای که توسط بنده در خصوص وزير آموزش و پرورش تنظيم شده بود استنکاف کردند.

آذربايجان غربی از بی تدبيری و سوء مديريت رنج می برد

وی با بيان اينکه هم اکنون شاهد بی تدبيری و سوء مديريت شديد در آذربايجان غربی هستيم تاکيد کرد: مجمع نمايندگان استان با بی توجهی به اين مسئله حساس و مهم زمينه ادامه فعاليت اين مديران بی تدبير را فراهم می کند.

بيمارستان سوختگی شهيد قلی پور از مصوبات سفر هيئت دولت به آذربايجان غربی هنوز اجرايی نشده است

نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس ادامه داد: اين اقدام مجمع نمايندگان استان درحالی صورت می گيرد که من به عنوان نماينده پيرانشهر و سردشت يکشنبه در مجلس پيگير علت عدم تحقق مصوبه هئيت دولت در استان مبنی بر احداث بيمارستان سوختگی ۶۰ تختخوابی بيمارستان شهيد قلی پور اروميه بودم .

وی ادامه داد: با پيگيری اين موضوع معتقدم برای رشد و تعالی تمام بخش های مختلف آذربايجان غربی همه نمايندگان با هم و متحد عمل کنند که در حادثه آتش سوزی دبستان شين آباد نکردند.

انتقاد از عملکرد صدا و سيمای مرکز آذربايجان غربی

خضری در ادامه از عملکرد صدا و سيمای مرکز آذربايجان غربی نيز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون صدا و سيمای مرکز استان با وجود عمق حادثه آتش سوزی پرداخت مناسبی از اين حادثه نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016