یکشنبه 19 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دمشق: اين گروه‌های تروريستی هستند که می‌خواهند از سلاح شيميايی استفاده کنند

ايسنا ـ وزارت خارجه سوريه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنيت و دبيرکل سازمان ملل نسبت به اقدام گروه‌های تروريستی برای استفاده از سلاح‌های شيميايی عليه ملت سوريه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاری سوريه نيوز، وزارت خارجه سوريه روز شنبه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنيت و دبيرکل سازمان ملل بار ديگر تاکيد کرد: سوريه هرگز از سلاح شيميايی استفاده نمی‌کند و در صورتی که دولت سوريه به سلاح شيميايی دست يابد تحت هيچ شرايطی از آن استفاده نخواهد کرد چرا که وظيفه دولت دفاع از ملت در مقابل گروه‌های تروريستی است که از سوی کشورهای شناخته شده و در راس آنها آمريکا حمايت می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وزارتخانه همچنين در نامه ارسالی خود به شورای امنيت و سازمان ملل تاکيد کرده است: دمشق هرگز از سلاح شيميايی تحت هيچ شرايطی عليه مردم سوريه استفاده نخواهد کرد.

اين اقدام وزارت خارجه دمشق در پی آن صورت گرفت که دولت آمريکا هشدارهايی را به مقامات سوريه در خصوص استفاده از سلاح شيميايی عليه مردم اين کشور داد.

وزارت امور خارجه سوريه در ادامه بيانيه خود آورده است: چيزی که از انتشار اين اخبار توسط رسانه‌ها ما را نگران می‌کند اقدام برخی از کشورهايی است که از گروه‌های تروريستی و تروريست‌ها با ارائه سلاح‌های شيميايی حمايت می‌کنند و در نهايت مدعی هستند که اين دولت سوريه است که اقدام به استفاده از اين سلاح‌ها می‌کند. دولت آمريکا طی سال جاری ميلادی بارها ادعاهايی را مطرح کرده مبنی بر احتمال اقدام دولت سوريه برای استفاده از سلاح شيميايی و اين به رغم آن است که دمشق بارها تاکيد کرده اگر سلاح شيميايی را به دست آورد به هيچ وجه عليه ملت خود استفاده نخواهد کرد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: روزنامه يورت ترکيه پيشتر از اطلاعات و گزارش‌هايی پرده برداشت که نشان می‌داد گروه‌های القاعده در حال ساختن سلا‌ح‌های شيميايی در مخفيگاهی در نزدکی شهر غازيانتپ ترکيه هستند. اين روزنامه همچنين پيشتر نيز اعلام کرده بود که القاعده با ساخت چنين سلاح‌هايی تهديد کرده است که از آنها عليه ملت و غيرنظاميان سوريه استفاده خواهد کرد. بنا به نوشته اين روزنامه در بخش‌هايی از فيلم ويدئويی که توسط عوامل القاعده منتشر شد القاعده که برای ساخت اين گاز سمی شيميايی تلاش می‌کند و هشدار داده شده که از اين سلاح عليه مردم سوريه استفاده خواهد کرد. آنها روی ديواری به دو زبان انگليسی و عربی اين جمله را نوشته بودند.

وزارت خارجه سوريه در ادامه تاکيد کرده است: امکان ندارد که کشورهای خارجی از جمله آمريکا بتوانند با چنين اخبار رسانه‌ای و نااميدکننده‌ای افکار عمومی جهان را که روز به روز و تدريجا به توطئه‌های دشمنان سوريه عليه اين کشور به ويژه توطئه برای ضربه زدن به سوريه پی می‌برند منحرف کنند.

دولت سوريه پيشتر نيز مکررا اعلام کرده بود که سوريه در حال حاضر با توطئه‌ای روبه روست که هدف طراحان اين توطئه مخدوش کردن چهره ملی سوريه و ضربه زدن به ثبات و امنيت آن است. دولت سوريه همچنين تلاش‌های کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی دمشق را محکوم و برخی از شبکه‌های خبری را به تلاش برای تبليغات مغرضانه عليه سوريه و ساخت فيلم‌های دروغين و شاهدان عينی ساختگی متهم کرده بود.

اخيرا شماری از کشورهای غربی نسبت به امکان استفاده از سلاح شيميايی توسط دولت سوريه عليه ملت اين کشور به شدت ابراز نگرانی کرده و به دولت سوريه در اين خصوص هشدار داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016